Jump to content

skyhawk

Gjest
  • Content Count

    261
  • Joined

  • Last visited

About skyhawk

  • Rank
    Ford
  • Birthday 08/18/1990

Medlemsinfo

  • Bosted
    Skedsmo
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Trøgstad
  1. xr4ti: Ja - det er ganske kjedelig. Bilen er egentlig i veldig god stand og har nettopp lagt en god del penger i bilen for å gjøre den klart for salg, så skjer dette.. Hadde et tilefelle av at den ikke startet litt tidligere i år en morgen. Etter mye lufting så startet den, men måtte suge ut MYE diesel før den startet. Noen dager etter hadde jeg en massiv diesellekkasje som viste seg å være løs kobling mellom dyse og rør. Det kan ha hatt en sammenheng. Har også hatt et par tilefeller i løpet av de fire årene jeg har hatt bilen, at den i løpet av de første meterne som blir kjørt etter start at den mister motorkraft, turtallet detter og fusker litt, men så kommer den tilbake igjen - akkurat som at det er luft i systemet. Dette har kun skjedd 3-4 ganger i løpet av tiden jeg har hatt bilen og den kommer fort tilbake til normal igjen. Registerreima er nylig skiftet, men det burde ikke ha noe å si da pumpa er timet og gikk fint i flere uker før dette "skjedde". Selv om det ikke i utgangspunktet skal gjøres på commonrail, så løsnet jeg koblingen inn til dyse nr 1 for å se at den faktisk fikk diesel, og det rant godt med diesel ut der. Jeg koblet av returslangen tilbake til tanken, og det kommer godt med diesel ut når jeg kinner. En moderat mengde vel og merke, ikke for mye og ikke for lite vil jeg si. Har også forsøkt å koble på sugeren på returslangen samtidig som jeg prøver å starte, for å hjelpe dieselen raskere fram, men dette hjalp heller ikke. Går det ann å høre om dysene er ok når motor ikke er i gang? packs: Ja, de er satt i samme rekkefølge som de ble tatt av. Har forscan ja. Det som er så rart er at trykket ikke bygger seg opp. Trykket i fuelrailen står nesten alltid stille på 10.70 bar / 1070kpa uansett hva jeg prøver. Noenganger detter den litt, noenganger hopper den litt opp men detter alltid til samme nivå igjen.
  2. Har en Focus som begynner å bli litt "unfocused"... Bilen det er snakk om er en 2011mod MK2.5 med 1.6 TDCi PSA-motor. Skulle i utgangspunktet kun gjøre en rutinemessig jobb å skifte dysetetninger på alle fire dysene, som består av en kobberskive i bånn samt en gummitetning og presshylse på toppen av dysene. Denne jobben ble etterhvert ganske massiv og tok noen dager, da den ene dysa satt fast og måtte dras av med en spesialavdrager, som involverte å demontere toppen av dysen. Samtidig som jeg tok disse, var jeg også av med innsuget og renset dette da dette måtte av uansett for å få plass til å montere på dyseavdrageren. Monteringen gikk fint og i det jeg skulle ferdigstille jobben, starter ikke bilen. Det viste seg at en av nipplene på returen til dysene var knekt og lakk, så disse ble skiftet, uten at dette hadde noe å si. Tenkte derfor at det kunne ha noe med at drivstoffslangene hadde vært av noen dager og at det hadde kommet mye luft i systemet som måtte ut. Forsøkte derfor å lufte systemet godt opptil flere ganger både ut av dieselfilteret og på returslangen tilbake til tanken på registerreimsiden med luftdreven bremselufter, uten hell. Den har ingen synlige lekkasjer ellers, og alle slanger, koblinger, rør og kontakter er trippelsjekket. Bilen ga ellers ingen feilkoder, batteriet er fulladet og leverer godt med strøm ved kinning og veivakselsensoren måler 200 - 250 RPM. Kom så litt nærmere problemet når jeg så at trykket i fuelrailen forblir uendret når bilen er av og når den kinnes. Når jeg derimot spruter rikelig med startgass inn i innsuget tenner motoren og går i 1-2 sekunder, opp mot 1500 - 2000 rpm før den raskt dør ut igjen. Trykket i fuelrailen vil da øke fra 10 bar til 12-15 bar i et lite øyeblikk, for den detter ned til 10 bar igjen. Ved kinning skal vel denne ideelt sett ligge på rundt 200 bar for å få start? Kan jeg ha ressonert meg riktig til at det er dieselpumpa som mest sannsynlig har tatt kvelden, eller kan det være Fuel Rail sensoren som gir feilaktige signaler og derfor ikke starter?
  3. Releet til tåkelysa er i sentral sikringsboks (øverst til venstre) - Den er hvit og er merka R9 (mener den er liten og sitter sammen med en del andre mindre releér) Releet til kjøleviftene er i den andre avlange sikringsboksen (øverst til høyre) - Den er gul og er merka R22. Viftene: Har hatt samme problem selv og er et vanlig problem på DOHC at kjøleviftene ikke fungerer. Det beste er å starte i den andre enden ved å jumpkoble og prøve å gi dem strøm direkte å se om viftene fungerer først. Hvis de fungerer er det enten reléet eller tempsensorn som ikke gir signal om at viftene skal starte. Tåkelys: Hvis det var lagt opp til tåkelys originalt regner jeg med at det er snakk om GL / GLX, da skal alt være klart til å bare koble opp. Men jeg tror du må ha en ny lysbryter bergna for tåkelys
  4. Så det lå et eksosanlegg i den Scorpioen. Er det komplett?
  5. skyhawk

    Scorpio bilder

    Fet tralle du har der pitbullblondie.. Jeg og flere andre sikla på den. Har spotta den flere ganger da jeg bodde i Lørenskogområdet. Ta godt vare på den!
  6. Jeg har fine tårn på en Scorpio jeg hugger. Kom å kutt. 150kr for begge to
  7. skyhawk

    Scorpio bilder

    Dette var sjeldne rå saker. Importert fra USA denne eller? Automatisk klimaanlegg i denne modellen vel?
  8. 1500 - 2000kr til den rette personen
  9. Den er borte for lengst, dessverre.
  10. skyhawk

    Bilen er død

    Hvordan årsmod er det snakk om?
  11. skyhawk

    Speedometer!

    Tror de gamle har elektrisk og facelift modellen har wire.. Men det kan godt hende det er forskjellig på DOHC og V6'ere
  12. skyhawk

    Bilen er død

    Ingenting som virker, ikke noe elektrisk heller?
  13. Måkke finne på å hugge den uansett hva.. Greit litt rust og gått langt men rimeligere bil som fungerer og med så mye positivt, mer pluss en minus med den skal man lete LENGE etter. Det er burde jo egentlig være fysisk umulig til den nette pris av 5 gryn... Lykke til vidre med salget. Legg ut på FINN/autodb også, da vil den garantert gå. Vil ikke se denne havne på skroten eller bli brent i ditt eie
×
×
  • Create New...