Karlsen^ Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 (edited) Har søkt litt rundt på forumet, men ikke funnet svar akkurat det jeg lurer på. Derfor spør jeg her... Hvilke deler passer fra 4x4 toppen over på 2wd toppen? Har også lest at 2wd toppen har større forbrenningskammere, noe som da vil si at kompen vil bli mindre?! Vil det bli en merkbar forskjell? Edited September 7, 2009 by Karlsen^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Har søkt litt rundt på forumet, men ikke funnet svar akkurat det jeg lurer på. Derfor spør jeg her... Hvilke deler passer fra 4x4 toppen over på 2wd toppen? Har også lest at 2wd toppen har større forbrenningskammere, noe som da vil si at kompen vil bli mindre?! Vil det bli en merkbar forskjell? Du kan bruke kammene men husk at du ma ha en 5mm spacer bak lagrene. Er ikke samme kamlager på 2wd som 4wd heller. Husker ikke det med komp desverre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Ja, er større volum i 2wd toppen. Meiner at alle deler passer over. Men 2wd toppen har ikkje uttak til olje til turboen.på 205 motoren blir olja tatt fra blokka under innsuget. (ved oljetrykk bryteren)stemplene som er i 205 (2wd) motoren er høyere komprimert, så om du vil ha org komp bør du bruke dei.Eg har brukt 2wd topp med 4x4 stempel. syns dette funket veldig bra. Om du skal kjøre med høygt turbotrykk er betre å ha litt lavere komp. Blir litt dårligere bunndrag, men men... Forresten så er temp føler plasert på andre plasser. 2wd toppen har den framme på høyre side, mens 4wd topp har bak på venstre side. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Ja, er større volum i 2wd toppen. Meiner at alle deler passer over. Men 2wd toppen har ikkje uttak til olje til turboen.på 205 motoren blir olja tatt fra blokka under innsuget. (ved oljetrykk bryteren)stemplene som er i 205 (2wd) motoren er høyere komprimert, så om du vil ha org komp bør du bruke dei.Eg har brukt 2wd topp med 4x4 stempel. syns dette funket veldig bra. Om du skal kjøre med høygt turbotrykk er betre å ha litt lavere komp. Blir litt dårligere bunndrag, men men... Forresten så er temp føler plasert på andre plasser. 2wd toppen har den framme på høyre side, mens 4wd topp har bak på venstre side. Ang oljeuttak er det jo bedre å hente fra blokka.. 2wd toppen har ikke temp føler på noe annet sted. Det har ihvertfall ikke min.Som sagt passer IKKE alle deler over. Andre kamlager og må bruke spacere på kammene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Ang oljeuttak er det jo bedre å hente fra blokka.. 2wd toppen har ikke temp føler på noe annet sted. Det har ihvertfall ikke min.Som sagt passer IKKE alle deler over. Andre kamlager og må bruke spacere på kammene.. Ok. veit folk har tatt kammene (med lager) og bare flyttet rett over fra 4x4 til 2wd topp.Er klar over at det er betre å ta olje til turbo fra blokka.Men har jo ikkje den muligheten med å ta fra toppen.Jo, temp måleren er plassert på ein annen plass.2wd motoren har den framme på høyre side, mens 4x4 motoren har den bak på venstre.Berre sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 (edited) Ok. veit folk har tatt kammene (med lager) og bare flyttet rett over fra 4x4 til 2wd topp.Er klar over at det er betre å ta olje til turbo fra blokka.Men har jo ikkje den muligheten med å ta fra toppen.Jo, temp måleren er plassert på ein annen plass.2wd motoren har den framme på høyre side, mens 4x4 motoren har den bak på venstre.Berre sjekk Du snakker vel om sensoren til instrumentet ikke vanntempsensoren.. min er forresten bygd om til å sitte bak der den bør være Lagrene har vel forskjellig delenr ihvertfall.. bare husk spacere.. ellers får du havari Edited September 11, 2009 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kenneth birkeland Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Ja. føleren til instrument temp.hvor skal spacerene plasseres om du skifter kammene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 (edited) bak kamlagrene. 5mm spacer. ellers vandrer kammene fram og tilbake Har ikke prøvd 4x4 lager i 2wd topp men kan hende det er der forskjellen ligger som gjør at man trenger spacer til kammene.. Edited September 11, 2009 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Noen som vet om man må ha noe annet enn spacere for å ha 4x4 kammer i 2wd topp?Kammene mine er laget som 4x4 kammer, og jeg skal ha det i 2wd topp.Har nye lagre etc. og spacerene. Men om jeg trenger noe fra 4x4? Jeg har kjøpt lagre etc. til 2wd. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Noen som vet om man må ha noe annet enn spacere for å ha 4x4 kammer i 2wd topp?Kammene mine er laget som 4x4 kammer, og jeg skal ha det i 2wd topp.Har nye lagre etc. og spacerene. Men om jeg trenger noe fra 4x4? Jeg har kjøpt lagre etc. til 2wd. Eneste du trenger er spacere når du har alt det du sier. Dette har jeg selv gjort så Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 Den er god, var det jeg trodde Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now