Guest ipo Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 hver gang jeg slipper gassen så rykker bilen sykt, så har jeg funne ut at tenningskablene er ødlagte og den går bare på 3 sylindre, men så hører jeg fra en anna side at det med sylindrene ikke har noe å si.... noen som har opplevd dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 sleten clutch, diff....? Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 kan vel høres ut som kløtsj ja... har vel muligens noen brennmerker på svinghjulet fra klutsjen som gjør at d rykker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FordPower Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 rykker og napper i min også når jeg slipper gassen. clutchen er gått her og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ipo Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 ok, men no har det seg sånn at clutchen er nett skifta...... ikke av meg seff, men kan jeg hustere det på noe vis uten å måtte skru fra hverandre hele bilen? jeg er temlig ny i bilfaget, og dette er min første bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Excaliburzz Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Dette trenger ikke å være clutchen som forårsaker.Jeg har jørt mange Sierra-eiere som "klager" over dette med rykking når en slipper gassen.Har det også selv og clutchen min er helt fin den...Begynner å tro at det må være innsprøytninga som gjør det, for det er omtrent det eneste jeg ikke har byttet ennå....Kan iallefall si at det er ikke kun clutchen som kan skape rykking. Men håper du finner ut av hva det er, for litt "plagsomt" kan det være til tider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ipo Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 kan være dritt i forgasseren. for han som eigde den før hadde lite råd og kjørte den tom for bensin titt og ofte. kan være tull som har sneke seg inn og lagd seg på botten av forgasseren. men noe har jeg et par ting, men jeg skal først tenke på å fikse tenningskablene, så skal jeg gå løs på det andre når jeg får lappen, er bare noen få timer unna ***** jeg gleder meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ipo Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 men en anna ting, når det gjelder forgasser og clutch. er forgassern festa enkelt, som på en moped liksom, at jeg ikke trenger å løsne noe anna en un forgasssern, og clutchen må det mye utav bilen for å se på den? jeg takker for alle svar, kjempe greier at dere hjelper hilsen ipo Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 hver gang jeg slipper gassen så rykker bilen sykt, så har jeg funne ut at tenningskablene er ødlagte og den går bare på 3 sylindre, men så hører jeg fra en anna side at det med sylindrene ikke har noe å si.... noen som har opplevd dette? Sjekk motorfestene, at de er gode.. Kan være motoren som løfter seg fra festet når du slakker av.. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hst Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 men en anna ting, når det gjelder forgasser og clutch. er forgassern festa enkelt, som på en moped liksom, at jeg ikke trenger å løsne noe anna en un forgasssern, og clutchen må det mye utav bilen for å se på den? jeg takker for alle svar, kjempe greier at dere hjelper hilsen ipo Forgasseren er vel festa med 4 skruer/mutterer, det jo gass wire og noken andre ledningapå med ekje noke pes å ta av.. Når du skal sjå på clutchen so går det an å sette bilen på bukk/er og ned med girkassa, må kansje ned med stab staget men eg slapp det .... men lettaste er nok å ta ut heile motoren.... da får du bedre plass og slikt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Desnoyer Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Viss den fusker kan det være verdt å sjekke dysene.. du trenger da kun å ta av luftfilterboksen og ett flattjern for å skru de til, de har en tendens til å løsne, min brukte mye bensin og det rykket som **** i den, ristet og skranglet.. hadde over 13.5 i co, men det ordnet seg da jeg fikk festet de.. verd ett forsøk iallefall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ipo Posted March 22, 2005 Share Posted March 22, 2005 hvor ligger denne dysa? jeg har vært av med luftfilter boksen men fant ingen dyse :S er det jeg som er helt løk eller? den bruker vannvitigt mye bensin.!!! irriterandes som bare **** selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 ka med slark i akslinger, diff, gummioverføringen på mellomakslingen.. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 er det en gasser? isåfall har du fire dyser som står nedi gasseren.. disse bruker å løsne, så den bruker helvetes mye bensin, og rykker.. du ser dem om du tar av boksen og ser sånn ca. midt på gasseren.. er ett slags "hull" der, og der står de 2 cm nede fra toppen. ett flattjern og dra til, er det løse, renner bensinen nesten rett igjennom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ipo Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 helvete ennten så trenger jeg briller eller så er jeg dum, men her er vartfall bilde av hvordan det ser ut der inne. takker for alle svar, god påske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2.0Fordsierra Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 og der ble dere stille HEILE gjengen som hadde så mye å si om gassern?..(lyst å vite ditta jeg og, interesant) Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnout Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Får ikke lasta ned vedlegget ditt. Hvis du har 2 l Sierra 85 eller nyere, ser toppen av forgasseren din mest sannsynligvis ut som på det vedlagte bildet mitt. Arrester meg noen hvis jeg tar feil, men tror skruene som det blir snakket om her er del N,M,R og D. Skal sjekke om disse er løse selv pga. høyt bensinforbruk i morra, så kan gi deg en oppdatering da. 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sierra 2.0IS Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 **** er det gule som ligger over dysene?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
esFORD Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 korrekt burnout, er disse dysene det har vært snakk om hele tiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noex Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Har slik rykking og napping i min bil også.. ***** irriteranes til tider. 1996 Escort RS Cosworth 1990 Sierra 2.0i CL DOHC (Combicoupe) - - *Solgt* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 **** er det gule som ligger over dysene?? lurer jeg oxo på... Link to comment Share on other sites More sharing options...
burnout Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Ta av lokket til luftfilteret og se nedi forgasseren. De fire skruene med hull i midten er dysene, se bilde. 10 VW Golf GTD (solgt)09 VW Passat88 Mazda RX-7 FC3S85 Ford Sierra 3 dørs 2L (solgt)86 Ford Sierra 2L (kondemnert og sprengt)83 Opel Ascona (Brant opp)83 Ford Transit (solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ipo Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 noen som fikk se vedlegget mitt? siden han snakka om det gule, men jeg skal sjekke dette i morgen jeg takker for alle svar. btw kan jeg nappe vekk det gule eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 noen som fikk se vedlegget mitt? siden han snakka om det gule, men jeg skal sjekke dette i morgen jeg takker for alle svar. btw kan jeg nappe vekk det gule eller? Rykker det fortsatt når du slipper gassen? Er det du prøver å finne ut av? Tviler på at problemet sitter i forgasseren da.. Men det ser ut som du har en coop-bærepose i forgasseren ("det gule"), den kan skape andre problemer.. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ipo Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 hei, no har jeg vært og gravd litt i forgassern, så kommer 1000000000kr spørsmålet: skal det ligge noe over dysene? eller skal det ikke være noe som helst over dei, for inni/over dysene fant jeg først noe gult plast, og under der igjenn no skikkelig klebete skumgummi, bilen starta på nano sekundet når jeg tok det driter vekk, dysene var fine og igjenn skrudde, men skal det ligge noe over dysene untatt luftfilter boksen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now