Jump to content

Ford mustang ghia 1979 pinto turbo 2300cc motor selges


BR Racing V6

Recommended Posts

Har en mustang turbo motor stående som jeg vurderer å selge om det kommer en med riktig mengde penger.

 

Motoren er på 2.3l og er en gasser turbo modell fra ca 1981. forgasseren sitter ovafor turboen som forøvrig er plassert på innsugs siden

 

og det går overløps rør med eksos fra manifold på høyre side og under ved svinghjulet.

 

Motoren sitter orginalt i usa i mustang ghia cope 1979 litt usikker på effekten men mener at det hvertfall

 

er ca 175hk i std utførelse. med mulighet til å øke trykk., motoren er ikke gått grundig gjennom av meg. pluggene ser ganske av nyere dato ut.

eneste som ikke er på motoren da jeg kjøpte den er forgasseren. men denne ser ganske lik ut som en std to trinns til sierra.

 

info om gasser og dyse str og info om skal til for å få den igang er med .motorfester som gjør at den kan passe i en sierra kan selges med.

 

har en maken motor., men ca 86 modell. som jeg selv har som prosj i en xr4i. har således god peiling på denne motortypen og skaffer alt av deler til denne.

 

Har da også innsug til xr4ti og en xr4ti topplokk med hydr løftere.org ecu har jeg også- noe av motornett.

 

 

Dette er da ikke noe vanlig motor å finne her i landet. det går få biler med slik motor.

 

er meget bra dreimoment i denne typen motor. de brukes og til marine bruk.

 

selger motor for 15000kr.

 

ring 97966801.

 

mellom 14-21.

 

 

DSC00013.jpg

DSC00016_2.jpg

 

divbilder546.jpg

 

http://www.youtube.com/results?search_quer..._type=&aq=f

Edited by BR Racing V6

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Er dette samme type motor som er utgangspunktet for motoren i Mercur XR4ti?

 

Hei. ja.dette er samme motor som xr4ti men bare med turbo forgasser. den kan bygges om til injection.,

 

sitter med injection topp.,innsug etc .,

 

Motoren MÅ ikke selges.

 

det er bare pga jeg må tenke å få finasiert en sterk kasse til Cosworth sedanen til våren.

 

og du igjen da, bare det ikke er cosworth så er det søppel?

 

hadde du vist hvor sjelden slik motor som dette er så hadde du ikke sagt en dritt.

 

 

Helt riktig. det er ikke flust av disse her lengre. koster godt om man skal ta hjem en fra statene .

 

motoren er tung.og veldig solid. med 96mm borring. motoren her har nok ikke hydr løftere som den nyere fra 85 og oppover.

 

jeg har lett lenge etter å finne en orginal forgasser til denne på ebay usa. og ikke finnet en eneste maken motor eller noe i nærheten som selges. så sjelden er vel riktige ordet.

 

For de som ikke vet det. så har denne pinto 2.3l motoren verdens rekorden i hastighet for motor på 2.3l med 8ventiler. singel cam.

 

Motoren har mye potensiale. jeg bygger en grom en selv. og blokka mi som er 86modell. blir jeg fortalt at 800hk er blitt kjørt på std blokk og veiv. uten at jeg selv er helt overbevist.

 

Dessuten om det er noen som ønsker å bygge en volvo 16v f234 topp på ford blokk er dette riktige motoren.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

tok av turboen å sjekket denne igår. den er helt fin og ingen slakke inn og ut. det er en 60trim t3 turbo.

kan bruke en vanlig sierra tostegs weber.

 

har og clutchus til T5 cosworth kasse.som kan følge med :) Ellers passer vanlig ford kasser på motoren . er lik boltsirkel som vanlig

 

ohc 2.0l og cosworth.

 

Tror det er ganske rå gasser lyd i denne her .

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

opp

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hæh ??

Sjeldent ??

Står 2 stk komplette 79 mustanger med turbo på en løe ikke langt der jeg bor.

Og motorene er komplette. begge 2.

Motoren kan jeg få for vrakpanten, eller gratis hvis jeg kaster mustangen etter eier eller jeg ribber den...

 

Sjeldent ??

Spørs bare hvor i landet man bor...

Og hvem man kjenner. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hæh ??

Sjeldent ??

Står 2 stk komplette 79 mustanger med turbo på en løe ikke langt der jeg bor.

Og motorene er komplette. begge 2.

Motoren kan jeg få for vrakpanten, eller gratis hvis jeg kaster mustangen etter eier eller jeg ribber den...

 

Sjeldent ??

Spørs bare hvor i landet man bor...

Og hvem man kjenner. ;)

 

Tror nok ikke det er det smarteste å kaste de bilene. de er laget kun 79-80 modell.

 

De må vel ha noe verdi som mustang her i landet også-.

 

klart ikke alle som er så heldig som du som kan få dette så rimlig.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...