bard Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 (edited) Jeg prøver å få kupevarmeren min i drift før vinteren. Det er en Eberspächer B1L av eldre årgang, bensindrevet luftvarmer.Den er montert med gummipakningen på det første bildet ned mot gulvet i bilen slik at rørstussene stikker ut under bilen. Problemet er at det minste røret, som er bensintilførselen, har rustet så kort at jeg ikke klarer å feste slangen skikkelig på undersiden. Finnes det noen muligheter for å skjøte et 4mm (utvendig) stålrør? Jeg har snakket med en rørlegger jeg kjenner, men han hadde ingen løsninger. Jeg har sett på bremserør med tilbehør, men det blir litt feil dimensjon. Det er mulig å ta av all plasten, men det er likevel litt trangt å komme til.Jeg har tenkt på å skjøte med gummislange, eller dra slangen fra pumpa gjennom gulvet og koble den inni varmeren, men jeg er redd det blir for varmt der, det er nærme selve brenneren.Det siste bildet viser toppen av varmeren, med den andre enden av røret som er for kort. Jeg tar gjerne imot alle typer tips og ideer, så jeg slipper å sette meg i kald bil i vinter. Edited September 27, 2009 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 Lodding er vel det eneste som funker her, det forutsetter at man får bort plastikk osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 ville brukt en sølvlodde pinne med mye sølv i, hvis det går ann å bruke åpen flamme der det skal loddes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted September 28, 2009 Author Share Posted September 28, 2009 Jeg regner med åpen flamme går bra, det brennes jo normalt bensin 3cm fra der det er naturlig å skjøte.Snakket tilfeldigvis med en fyr som driver med kompressorer i dag, han hadde noen triks vi skal prøve. Kunne visst lage flens og skru koblinger. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now