escortzetec Posted September 28, 2009 Posted September 28, 2009 Hei : ) Har en 1987 modell escort mk4 med 1,6 chv motor i. motoren å drivverket begynner nå å bli temmelig slitent, så tenkte å bytte ut hele greia. Har fått i en bra donor bil, en 1994 modell mk5 men 1,8 zetec motor. Da er spørsmålet mitt, hva trengs å modifiseres å bytte for å få den til å gå? donorbilen er komplett med ledningnett, motor og drivverk. Takk for svar! Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec
escortzetec Posted October 20, 2009 Author Posted October 20, 2009 ingen som vet noe om dette? Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec
bard Posted October 20, 2009 Posted October 20, 2009 (edited) Øvre motorfeste fra mk4 må modifiseres litt med vinkelsliper. Sjekk at girkassen har riktige festepunkter, det er et par forskjellige modeller. Bruk evt. original girkasse, den passer Zetec. Bruk mk4 drivaksler, de passer uansett. Du trenger mk4 EFI gasspedal ('90) eller litt kreativitet. Bruk hele motornettet fra mk5, det er delt fra resten av bilen med en 16-pins kontakt ved torpedoveggen. Litt mix & match med radiatorslanger så er du i mål.Mange tips i prosjekttråden min. (dessverre er mange av bildene utilgjengelig, jeg jobber med å fikse det)http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=40895 Edited October 20, 2009 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
escortzetec Posted November 6, 2009 Author Posted November 6, 2009 Øvre motorfeste fra mk4 må modifiseres litt med vinkelsliper. Sjekk at girkassen har riktige festepunkter, det er et par forskjellige modeller. Bruk evt. original girkasse, den passer Zetec. Bruk mk4 drivaksler, de passer uansett. Du trenger mk4 EFI gasspedal ('90) eller litt kreativitet. Bruk hele motornettet fra mk5, det er delt fra resten av bilen med en 16-pins kontakt ved torpedoveggen. Litt mix & match med radiatorslanger så er du i mål.Mange tips i prosjekttråden min. (dessverre er mange av bildene utilgjengelig, jeg jobber med å fikse det)http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=40895okei, takk! så det er ikke nøvendig å bytte mer enn motornettet? drivakslingene mine fra mk4 er desverre litt herpa etter rasing, så må nok bytte disse, men har tenkt å bytte hele forstillinga med en fra mk5 å, så tror det skal går greit med sporvidde å sånn.. Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec
bard Posted November 6, 2009 Posted November 6, 2009 Hele forstillinga? Da har du mye sveising foran deg. Mk3/4 er konstruert på en helt annen måte enn mk5/6. Det er sikkert mulig å flytte over hele sikringsboksen, men jeg tror det er mye mer jobb, dessuten har mk5 mye problemer med irring osv. i sikringsboksen.Jeg lagde en enkelt oppsett med sikringer og releer som jeg kobla inn på motornettet. Mer her. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
escortzetec Posted November 7, 2009 Author Posted November 7, 2009 Hele forstillinga? Da har du mye sveising foran deg. Mk3/4 er konstruert på en helt annen måte enn mk5/6. Det er sikkert mulig å flytte over hele sikringsboksen, men jeg tror det er mye mer jobb, dessuten har mk5 mye problemer med irring osv. i sikringsboksen.Jeg lagde en enkelt oppsett med sikringer og releer som jeg kobla inn på motornettet. Mer her. hadde planer om å bytte over det meste ja, siden jeg har knekt ei bærebru å litt diverse på mk4n, men får se det ann litt hvor mye arbeid det blir.. okei, har begynt å tatt ut ledningsnettet i mk5 nå, så har funnet ut at det blir en del jobb å flytte over lt ja, så får se om jeg bare prøver å lage sånn enkelt oppsett som du har gjort.. Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec
packs Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 enkleste er å kun bruke motornettet fra mk5en. er vel bare 5 kabler som trengs etter det jeg kan huske.16 pin bare ja:P. i mk5 med cvh er det bare 7 pin. spleiset dette med noen og 50 pins kontakt fra mondeo:Pburde vel fjerne servopumpe og litt sånnt også. er det gasser du har i dag må du vel bytte tank og pumpe også.? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
escortzetec Posted November 27, 2009 Author Posted November 27, 2009 ja, satser på å bytte hele motornettet å lage en sånn enkel sikringsboks som bard har gjort. har gasser nå ja, men tro det skal klare seg å bytte bare pumpa og påfyllingstuten, for tror ikke tanken på mk4 og mk5 er lik.fjerner selvsagt alt sånn unødvenig som jeg ikke har bruk for som servopumpe å sånn ja;) Prosjekt: Fiesta mk2 1,8 zetecBruksbil: BMW 325TDS e36x: jeep grand cherokee 2,5 TD escort mk4 zetec
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now