Jump to content

Scorpio 2,9i 92mod manuell....


Pusur_

Recommended Posts

Holder nå på å bygge om min Sierra mk1 fra 1,6L til 2,9i 2wd. Men har støtt på et problem som jeg ikke vet om går ann å løse uten sveise. Nemlig mellomaksling.... Finnes det en som passer, eller må det lages en custom? Vet ikke åssen kasse det er snakk om, men det vet vel mange av dere ;) Håper på raske svar da jeg er ganske avhengi av bilen <_< På forhånd, takk :D

Link to comment
Share on other sites

Først må du finne ut hva slags girkasse du har. Sikkert en mt75, revers ned til H. Må ha tak i mellom aksel fra en sierra 2.9 tenker jeg.. Tør ikke si at jeg har helt rett nå men jeg regner med det..

Tror jeg har en mellomaksel fra 2.9 liggende. Vis du tar et ca mål så kan jeg måle akselen jeg har så vi se om det er riktig.

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Har desverre ikke tilgang til en doch aksling. Men om noen snille sjeler med en liggende kunne målt så er jeg ute etter en aksling som er CA 152cm... Og med krysset like langt unna bakaksel som på IS, 2.0L og 1,6L osv osv... Skal måle hvor langt dette er i morgen, men mener det var 91cm.

Link to comment
Share on other sites

Har desverre ikke fått orden på mellomaksling ennå :( Kunne noen ha målt en 2,9i eller doch aksling for meg? :unsure: Lurer også på om noen vet hvor man skal koble til bremsekraftforsterker på en 2,9i? Finner ingen plass jeg :huh:

Edited by Pusur_
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...