Guest dohc-turbo Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Jeg lurte på om det er noen som har montert turbo på dohc.Hva ble gjort med tenning og bensin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra_xr Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 å montere turbo på doch e absolutt ikke å anbefale! da bør du satse på en vanli is motor eller noe sånt i stede for! toppene på doch`en e jevli skjøre og tåler lite. det e mange andre argumenter og men kommer ikkje på de akkurat nå. har sett folk spør om dette før også og får alltid samme svar. ikke turbo på doch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 hvorfor skal alle rakke ned på dohc`n?????????? har ingen prob med min jeg og den blir kjørt HARDT!!!er en på Cosworth.no som har turboknvertert en dohc.. tror han holder til her inne oxo..ligger bilder å sånn på cosworth.no..edit: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=4701http://www.cosworth.no/forum/index.php?showtopic=1912 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Slick Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Gjør det du har lyst til, men det er enklere å gjøre noe med en IS motor siden flere vet noe om det. Er ikke så mange som har fikset Doch'en enda vettu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vecon Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Du må ikke la deg skremme , turbo på doch er fullt mulig , men krever med litt mere tid og arbeid . Toppen kan dra seg skjev , bare pass at kjøle vesken er ok , på vår sierra stasjonvogn gikk radiotoren , det var alt så grunnen til toppen gikk ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra_xr Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 hvorfor skal alle rakke ned på dohc`n?????????? har ingen prob med min jeg og den blir kjørt HARDT!!!er en på Cosworth.no som har turboknvertert en dohc.. tror han holder til her inne oxo..ligger bilder å sånn på cosworth.no..edit: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=4701http://www.cosworth.no/forum/index.php?showtopic=1912 selfølgelig er det mulig å få turbo på doch. men som du kanskje ser her så tar han fra hverandre hele motoren og får i alt nytt og nye stempler osv. hadde han bare sotte på en turbo og en ic så hadde motoren havarert ganske fort tror eg nok. så selfølgelig er det mulig å konvertere motoren, men det er MYE mer arbeid enn for eksempel en is motor. er ikke snakk om å rakke ned på doch motoren her du! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 så det dere sier det er vanskligere og montere turbo på dohc motoren (kansje) va er det med dere tåler dere ikkje en utfordring (vane dyr) kaller vi sånt kansje det koster litt mer men til mer du legger i det til lenger holder det og kom ikkje her og fortell at du ikkje må gjøre noe med sohc motoren for at den skal tåle turbo for det er blitt prøvd her flere ganger og stemplene ryker hver gang ......... bare fordi det er ikkje er blitt prøvd av så mangen må dere trø det ned under asfalten før dere har prøvd sånt irritere meg asså..........å prøve noe nytt må vell vere mye kjekkere enn og gjøre noe mangen andre har gjort før deg............. stå på dere som vill turbo konvertere dohc motoren det er godt noen tar utfordringen RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierra_xr Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 sier ikke at det er vanskeligere. men det varer i de fleste tilfeller lenger med is en med doch. det har vist seg gang på gang! og for de som ikke har bygd turbo motor før, så e det like utfordrene å bygge soch som det er å bygge doch. og du sier det koster mer og dermed varer lenger, dersom du legger like mye $$$ i en soch motor som du ville lagt i en doch motor så varer ikke dochen noe lenger nei. heller tvert imot. har heller ikke sagt at du ikke må gjøre modifiseringer med soch motoren med turbo. men må gjøres mindre der i forhold til doch`en. du skal se at dersom du setter turbo på den doch`en din så ryker stemplene like fort om ikkje fortere her. så duj trenger ikke si at de som bygger soch turbomotorer er "vane dyr" og at de ikke tåler utfordringer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 skulle hatt litt flere erfaringer av folk som virkelig har bygd dohc-turboer her.. som jeg har sagt før; er det ikke andre type motorer med alu-topp som har turbo da??? '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 dohc-turbo: hør litt med møffe på cosworth.no han har turbokonvertert dohc så vidt jeg vet.. han har sikkert noen gode råd.. stå på du så skal vi hjelpe så godt vi kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 hei turbo-dohc.turbo på dohc er ikke så ille som folk skal ha det til.det som man må passe på er at man skifter kjøleveska et par ganger så den ikke blir gammel for det er som regel derfor at topp-pakningen pleier å ryke ..av frostveska som tærer på pakkningen..passpå at du finner et tillegsprut som er til å stole på. kjøp gjerne et som kan drive 4 ekstra dyser, og å plaser en ekstra dyse på vær sylinder.orginale bensin systemet rekker ikke lenger en til 0.2 bar og det blir det ikke mye power ut av.er flere i sverige og danmark som har kjørt mye med sin dohc med turbo og org motor, og fått ut ca 200hk.se på denne her:http://www.vae.dk/index.php?id=254denne bremser 217hk og massive 375 nm! det er meget..så. du trenger ikke å gjøre mye..så bygg turbo.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 hei turbo-dohc.turbo på dohc er ikke så ille som folk skal ha det til.det som man må passe på er at man skifter kjøleveska et par ganger så den ikke blir gammel for det er som regel derfor at topp-pakningen pleier å ryke ..av frostveska som tærer på pakkningen..passpå at du finner et tillegsprut som er til å stole på. kjøp gjerne et som kan drive 4 ekstra dyser, og å plaser en ekstra dyse på vær sylinder.orginale bensin systemet rekker ikke lenger en til 0.2 bar og det blir det ikke mye power ut av.er flere i sverige og danmark som har kjørt mye med sin dohc med turbo og org motor, og fått ut ca 200hk.se på denne her:http://www.vae.dk/index.php?id=254denne bremser 217hk og massive 375 nm! det er meget..så. du trenger ikke å gjøre mye..så bygg turbo.. Sendte en mail inn til disse gutta http://www.vae.dk/index.php?id=254, og spurte hvor mye de skulle ha for et sånt kitt, med montering og det hele.Dette er svaret jeg fikk: Hej Bjørn Det kit du omtaler, kører med T3 turbo, og jeg kan fortælle følgende: Det kit du spørger på her, er et af de bedste kit vi nogensinde har fremstillet!! Efter endt montering og indkøring, er bilen noget vildere end en Sierra Cosworth, og den er sindssygt hurtig i mellemaccelerationer!! Første gang jeg var ude og køre i en Sierra, hvor vi havde monteret sådan et turbokit, var jeg ved at tage fejl af speedometer og omdr. tæller – så hurtigt accelererede den!! Den har et ladetryk på kun 0,85 bar, og laver 217 hk og 370 nm!! Du skal regne med en pris på ca. 68 000,- inkl. Moms. Til den pris får du: Ny toppakning – forstærket type. 400 celles rustfri stålkat – (klarer EURO 3 norm – kan synes). 2,5” udstødning komplet. Helix sportskobling. Tar-ox G88 bremseskiver og klodser. Bremsecalipre foran fra ABS system(større stempler i bremsecalipre, samt 260mm bremseskiver). Komplet turbo anlæg. Intercooler fra Forge Motorsport – hel alu. Ændret motorstyring (Piggy back styreboks). Ekstra indsprøjtningssystem – (med en ekstra indsprøjtningsdyse pr. cylinder). Tig svejsede trykrør i poleret rustfri – (de beholder glansen, selv i vores klima). Alle slangesamlinger i SFS blå silikoneslange. Slangesamlinger med rustfri spændebånd. Effekt ca. 217 hk og 370 nm. Som du kan se, ændrer vi flere ting på din bil, blandt andet: kobling, bremser, udstødningssystem og indsprøjtningssystem. Med venlig hilsen Mads Jacobsen Værkfører Vestsjællands Auto & Elektro 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pjuker`n Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 voldsom pris da.. Man får jo pent brukte cosworth motorer til den prisen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 voldsom pris da.. Man får jo pent brukte cosworth motorer til den prisen MAn får en ganske så fin utolla cosworth til den prisen 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 jo, men lønner seg kanskje i lengden angående forsikring og slikt. og selvfølgelig litt spesielt. noe jeg derimot ikke tror, er at man får pengene igjen for bilen når man skal selge den.. '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 voldsom pris ja men d blir vel store summer uannsett når d gjelder bil kan noen oversette?? "400 celles rustfri stålkat" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vecon Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Wof , leste og smilte bare mer og når det stod at gikk bedre enn en sierra cosworth , men plutselig 68 000 , da fikk jeg bak over sveis ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rsdan Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Det er nok bedre å kjøpe seg en cossie da ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 men den prisen var jo med mont da... enn stempler da??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 org.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 hvor mye dreide du ned dine?? hvet d står en plass men gidder ikke lete edit: fant har du regnet komp??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 http://www.ferriday.co.uk/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 hei har ikke reina ut men skal prøve å finne det ut en dag. må også finne meg en god topp-pakning..tatt av 1.5 mm "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dohc-turbo Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Takk for mange negative svar.Det er mange her som liker og gå i flåkk, det er ikke farli og prøve noe som ikke 500000stk har prøvd før. Det må jo vere ti ganger så morro og montere turbo på en doch siden det ikke er så mange som har fått det til. Og hvem er det som vil kjøpe ferdi kit, hva lærer man av det da? Bruk hodet og lag selv,det eneste som jeg har oppdaget som det er litt pes med er laginga av eksosmanifoilen, men den er ferdig nå. Jeg har også overhalt motoren nå, skiftet lager og lignende. Har også dreid av stempler og modifisert brennkammeret i toppen. Har også byggd om min 2wd til 4wd for og gjøre ombyggingen komplett. Et annet spørsmål til ford-racing. Hvorfor sier du at man bør bruke 4 eksta dyser, hvorfor går det ikke med bare 1??? Hva skal du gjøre med tenning, kjøper du tennings forskyver fra gik-turbo eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dohc-turbo Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Et tips til Ford-racing. Monter en olje kjøler fra en cos eller fra en v6 2,8, det er en vann kjølt olje kjøler som står mellom blokka og filteret. Med dette oppnår du at du varmer opp oljen med kjølevannet når motoren er kald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now