Per-joar Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Hei.Har slitt litt m at granadaen jeg kjøpte aldri har gått helt bra, men gikk ut ifra at en granada stv er tung diger bil å dra så det skal sikkert være slik.lite erfaring med v6, men har nå fått tatt komp test, og høyre toppen er det meget lite futt i, under 4 bar på alle 3 mens venstre ser det ut til å ligge på drøye 8 bar.vanligvis har jeg vært vant til at det enten går vann, eller olje å slik.men det er det rare med denne.vannet minker ikke i det hele tatt, den blir ikke mer enn vanlig varm, starter veldig lett hele tiden, første slaget hver gang, Og det ryker ikke verken spesielt svart, blått eller hvitt av den, og eksos lukter bare bensin. var først sikker på at det var topppakning men blitt litt usikker.er dette en kjent vanlig feil? Har fått inntrykket ev at toppene ikke er helt bra på ford 6erne.den tikker heller ikke veldig mye til å være v6. Trenger noen tips her nå, på hva det kan være å hvordan sjekke? Per-Joar
Gess Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Jeg ville vippet av toppdekselet for å sett litt på vippetøyet. Det er jo en mulighet for at ventilene ikke lukker helt. Ta ut pluggene på den siden du vil teste Du dreier motoren til du ser at begge ventilene er i lukket stilling på en av sylindrene, så setter du trykkluft på denne sylinderen. Det er jo da forutsatt at du har trykkluft og adapter for plugghull tilgjengelig. Du kan nå høre etter lekkasje, om det kommer i eksosen, forgasseren eller om det går i bunnpannen. ER det ventilene, ja så må du se om vippetøyet er for stremt, går det i bunnpannen, ja da er det sylindrene eller stempelringene. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Pusur_ Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Jeg ville vippet av toppdekselet for å sett litt på vippetøyet. Det er jo en mulighet for at ventilene ikke lukker helt. Ta ut pluggene på den siden du vil teste Du dreier motoren til du ser at begge ventilene er i lukket stilling på en av sylindrene, så setter du trykkluft på denne sylinderen. Det er jo da forutsatt at du har trykkluft og adapter for plugghull tilgjengelig. Du kan nå høre etter lekkasje, om det kommer i eksosen, forgasseren eller om det går i bunnpannen. ER det ventilene, ja så må du se om vippetøyet er for stremt, går det i bunnpannen, ja da er det sylindrene eller stempelringene. Et klokt inlegg Vet du hvor man får kjøpt slik trykkluft adapter?
Gess Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Biltema har et sett med alt en trenger. Komptester, adaptere og slangekobling for trykkluft. Koster 399. Ligger under verkstedstilbehør/testutstyr/diverse. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Recommended Posts