Jump to content

modeo 94 1,8td


kjellathe1

Recommended Posts

mondeo 1,8td startern går som i sirup uansett hvor my strøm jeg pøser på med:(.. starter heller ikke ved tauing... virker som den ikke får diesel. har lufta på pumpe¨å dyse nr1...kommer diesel men....

nytt batteri å nye glødeplugger..

 

alle tips mottas med takk:)

Edited by kjellathe1

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

hvordan ser kop og diesel filter ut da?

har vært borti flere mondeor som er grodd igjen, i filter og filter kop.. de har vært vrange og starte/går dårlig..

prøv å tyvkobble starteren, med skruhjern eller lignende ned på startern, og se om det er mer fart da, om den ikke går noe fortere da, så er det nokk startern som er død...

Link to comment
Share on other sites

startern e overhalt nå va full av dritt:) skifta filter å da gikk den i 5min men så røyk reima t diesel pumpa......... går ut i fra at det er en kjempejobb å skifte? noen som har prøvd?

må btw av med et motorfeste ¨får å ta ut startern visst noen lurer:)

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

mmm, jeg trodde ikke dieselpumpa ble drevet av reim. Hvis det er slik jeg ser for meg så går det en reim fra dieselpumpa og opp til servopumpa, stemmer det? Er ganske sikker på at dieselpumpa blir drevet av et kjede, det er tross alt litt arbeid å dra rundt denne dieselpumpe.

Jeg har en 97 mod 1,8td og det er jo samme motoren er det ikke? Den har iallfall kjededrift på dieselpumpa.

Link to comment
Share on other sites

går reim fra pumpa t selvo.e nok samme motorn ja.. men på dieselpumpa bak dekslet går det ei reim ned bak regreima. ***** trangt..:) va vertfall reim på min.. men dieselpumpa har jo gått fritt noen runder så veit du om det står no merke på pumpa? står ford etteeller annet å et 1 tall aleine på mi...

Edited by kjellathe1

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...