torino70 Posted December 9, 2009 Posted December 9, 2009 Hva skal til for å få godkjent en 1971 mod 17m stv med 2,3 v6 motor?? Mener at 17m har de samme bremsene som 20m, og ettersom dette er en stv har den større bremser bak orginalt. Det hadde vært greit å fått det stående i vognkortet. Takknemlig for svar. 1970 Ford Torino Sportroof1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )
torino70 Posted December 10, 2009 Author Posted December 10, 2009 er dette en v6 eller v4 bil orginalt? Dette er en 17m med v4 orginalt. 1970 Ford Torino Sportroof1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )
r2d2 Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 Dette er en 17m med v4 orginalt. spurte fordi, hadde det vert en 17M 2000 "Turnier" så er det vel bare bak-aksel utveksling som "kunne" vert forsjellig fra en 20M 2300.så bort sett fra utveksling, for fjører, + div fester, radiator etc. og om du har 250mm trommler bak, så er det vel ikke mer du trenger for å få den godkjent med 2,3 (var ikke det før i tida vertfall) men dialog med biltilsynet gjennom hele prosessen, med eksempel på liggnende "ombygginger" skader ikke. M klubben må sitte på info og erfaringer om slike tilfeller tenker jeg.
torino70 Posted December 21, 2009 Author Posted December 21, 2009 spurte fordi, hadde det vert en 17M 2000 "Turnier" så er det vel bare bak-aksel utveksling som "kunne" vert forsjellig fra en 20M 2300.så bort sett fra utveksling, for fjører, + div fester, radiator etc. og om du har 250mm trommler bak, så er det vel ikke mer du trenger for å få den godkjent med 2,3 (var ikke det før i tida vertfall) men dialog med biltilsynet gjennom hele prosessen, med eksempel på liggnende "ombygginger" skader ikke. M klubben må sitte på info og erfaringer om slike tilfeller tenker jeg. Takker for svaret. Skal ta meg en tur på biltilsynet å høre med de. 1970 Ford Torino Sportroof1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )
osi turbo may Posted December 21, 2009 Posted December 21, 2009 Hallo.Vent med biltilsynet litt.Har liggende papirer fra Ford motor norge på hva som må gjøres for en sånn ombygging.Har dessverre ikke anledning til å finne frem før kansje i romjula.Æ må ta kopi av mine papir og sende dem til dæ,for æ har ikke mulighet til å scanne.Papirene er fra 79 og kommer fra serviceavdelingen hos ford.angående bremser så har stasjonsvogn samme bakbrems som V6 modeller selv om det er orginalt men V4.Forbremser er like på alle modeller frem til og med 2,3 108hester. 2,3 shc 125hk og 2,6 125hk har større forbremser.Dem minste skivene er 240,5mm og største er 271mm.Det er også selvfølgelig større kalipter til 271mm skivene.Viss det står på orginal bakaksling på din bil skall br.trommelen være 250mm.Send mæ en pm med navn og adresse så ska æ sende papirer så snart som mulig.Når du har fått papirer og gått igjennom dem SÅ tar du kontakt med biltilsyn Mvh Tore
r2d2 Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 detta kunne jo ikke bli bedre. M folk er alrighte. osi turbo may: har 20M RS 271mm bremsene?
osi turbo may Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 viss den aktuelle 20M RS har 2,3shc motor med 125hk skall den ha 271mm bremseskiver.Vanlig 2,3hc med 108hk har dem små bremseskiver.
torino70 Posted December 26, 2009 Author Posted December 26, 2009 viss den aktuelle 20M RS har 2,3shc motor med 125hk skall den ha 271mm bremseskiver.Vanlig 2,3hc med 108hk har dem små bremseskiver. Går det ann å se noen plass at det er en 2,3 hc eller 2,3 shc 1970 Ford Torino Sportroof1967 Ford 17m turnier ( fruas` bil )1971 Ford 26m Ht+ 1971 Ford 17 m RS ht. Prosjekt+ 17m ht delebill2007\8 Ford Mondeo stv 2,0 tdci2009 Ford kuga 2,0 tdci Titanium ( fruas` bil )
osi turbo may Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Motorkode på 2,3hc er yy.Kan også være yyb og motorkode på 2,3shc er yz. Mvh Tore
osi turbo may Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Har i dag fått postet papirene fra Ford norge ang.ombygging til V6
r2d2 Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Motorkode på 2,3hc er yy.Kan også være yyb og motorkode på 2,3shc er yz. Mvh Tore Hei, har ikkje "gammle" 2,3hc topper kode AN og 2,3shc A ? hadde en slik motor i ein taunus, den var litt fyrigare ein andre 2,3 som har vore til på garden. meine å hukse den hadde solex 35/35, større ventiler og anna kam en 2,3hc. veit du noko meir om dette Tore?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now