Jump to content

FORD TAUNUS 2.3S ØNSKES KJØPT


mortos

Recommended Posts

å det vekker minner - kjøpte en sølv met i mars 1977 til 73tkr ;)

 

Du er heldig du. Håper det snart dukker opp samme bil for meg. Det er jo ikke så mange igjen av denne typen bil.

Send meg gjerne bilder av bilen,morro og se på?

M.v.h. Morten

Ford Taunus 2,3 S 1976

Link to comment
Share on other sites

Ønsker og kjøpe en orginal ford taunus 2.3s 2 dørs. Må ikke være for mye rust på den.

Ring mobil. 99 12 39 16.

Eller send meg en E-mail mortosf@hotmail.com

 

Halla.

Har ein EKTE org. 76 2.3 S i farge Strato Silver som kan vurderes solgt for rett pris.

 

Bilen har vært avregistrert og lagra innendørs siden høsten 2004, har verdt startet og flyttet en del ganger etter dette.

 

Noe rust er sveist allerede, (m.a.kanaler, setefester og fremmre jekkfester), men den treng nok fremdeles litt meir utskifting av stål. Dvs. skjermfeste forran, (både i skjerm og innerskjerm), litt i inner-bakplate og bagasjeromsgulv, ellers så er det sparkelsprekk i taket, (er foresten også org. takluke i denne! B) ), og det skulle ikkje forundre meg om det skulle være behov for å skifte hjulbue®.

Da bilen kom i min eige vart det, utover rustsvising, foretatt ein lettare gjennomgang av bilen den fikk m.a. Nye hjullager bak, alle service deler dvs. oljeskift, tenningsdeler, luftfilter etc. nytt, nye ytre stabb.foringer forran +++. Bilen har kanskje rulla ein 8-10000 km etter dette.

Bilen er ellers IKKJE pen i lakk, men har alle dei "rette" S - detaljene, både i eksteriør og interiør, (rimelig helt og pent), på plass.

Motor som står i er ein 2.8 forgasser, som sikkert treng ein overhaling, lukter og bruker olje, men går, (gjorde i allefall det), rimelig fint. Gearkasse er ei type 9 5 trinns.

Har også MASSE Taunus deler generelt, også ein del nye spessielle S detaljer, som i utgangspunktet var tiltenkt ein anna S eg alt har solgt.

(M.a. Ny frontspoiler, brukt hekkspoiler, NYE S lykter, NY grill, Ny "nedere grill", NYE St.fangere forran + bak, NYE ytre dørhandtak, Komplett

servo-styring, NYE forskjermer +++++). Dette KAN KANSKJE selges med bil, dersom prisen er rett.

 

Bilen ser ca. slik ut i dag også; http://taunus.no/treff_2004/Gol%202004/gol2004-8og255.jpg - (felger og dekk).

 

Langt fra verdens beste objekt, MEN fult mulig å berge! Dessuten er det ikkje akkurat, som du veit, flust av 2.3 S modeller igjenn....

 

Pris? Gje bud på PM om int. VURDERER SALG!

 

PS. Var foresten ein 2.3 S tilsalgs på FINN.NO for ei stund siden, såg bra ut, vert i ein og samme familie siden ny.. Link til denne; http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19581904

 

Er dette interessant, eller dersom du har spørsmål ang. min 2.3S, så ta det gjerne på PM.

 

Uansett LYKKE TIL, håper du finner det du søker!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...