ford87 Posted December 23, 2009 Posted December 23, 2009 jeg trenger tips til hva slags deler jeg må kjøpe meg til rs turbo motor som jeg skal bygge . tenkte 200hk eller meir. er det noen som driver med sandblåsing og pulverlakering av understell deler i bergen? Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
dohcboy Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 den orginale motoren er god for ca 200hk. men anbefaler å overhale hele motoren først. skifte av lager å ringer osv. å så kan du koste på deg en ny trimkam og et 2.5toms magnex eksosanlegg . i england har dem bremsa over 300hk på det eksosanlegge så d blir ingen restrikt for din del kan oxo sende en PM til Leo her inne. han hatt en sånn for 10 år sia å kjenner dem ganske så godt Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
RS 1000 Posted December 25, 2009 Posted December 25, 2009 jeg trenger tips til hva slags deler jeg må kjøpe meg til rs turbo motor som jeg skal bygge. tenkte 200hk eller meir.Det du iallefall MÅ ha for å klare 200 ærlige hk er.Frisk grunnmotor.Ny kam og nye løftere anbefales. Gjerne Piper 285 http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/p...d=CVHBP285T2-T2. Større turbo.Mye større intercooler.Chip og tilleggs-sprut. Sterkere clutch og helst oppgradert gearkasse med S1 diff. utveksling. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
ford87 Posted December 27, 2009 Author Posted December 27, 2009 hva med disse delen GRS Motorsport Twin Pass Intercooler RST S2Newman Cams PH4 trimkamsettKomplett grp A pakningssett til hele motoren, med toppakning jeg kan vel bruke den orginale tubomainifold når jeg skal ha større turbo.hva slags turbo annbefaler dere? Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
RS 1000 Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 hva med disse delen GRS Motorsport Twin Pass Intercooler RST S2Merkelig nok har den vist seg å fungere godt.Newman Cams PH4 trimkamsettNok skryt i beskrivelsen iallefall, men den trenger nok A/R 0.48 turbinhus for å komme til sin rett.Komplett grp A pakningssett til hele motoren, med toppakningGodt.jeg kan vel bruke den orginale tubomainifold når jeg skal ha større turbo.Definitivt. hva slags turbo anbefaler dere?Det er enorme valgmuligheter og det avhenger av budsjettet og hvilket resultat du er ute etter. Må turboen være "bolt on" på RST eksosanlegget eller kan du lage noe selv? Har du problemer med skrøpelige kulelagerturboer eller ikke? Den Newman kammer der er iallefall ikke optimal til det originale A/R 0.36 RST turbinhuset slik jeg ser det, så hvis du vil beholde det, da bør du velge en annen kam. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
ford87 Posted December 27, 2009 Author Posted December 27, 2009 hva slags deler ville du anbefaler av som jeg bør kjøpe meg. send gjerne med link over hvor dei selge det. Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
RS 1000 Posted December 28, 2009 Posted December 28, 2009 hva slags deler ville du anbefaler av som jeg bør kjøpe meg. send gjerne med link over hvor dei selge det.Man må alltid se sammenhengen med budsjettet.Hvis ikke det var ett tema så er det klart at det er 2,0 Zetechmotor, datasprut, moderne turbo med seriøs down pipe og Quaife kasse som gjelder. Garantert ubetinget suksess på alle måte inkl. holdbarhet og levetid, men desverre ganske dyrt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
ford87 Posted December 28, 2009 Author Posted December 28, 2009 Man må alltid se sammenhengen med budsjettet.Hvis ikke det var ett tema så er det klart at det er 2,0 Zetechmotor, datasprut, moderne turbo med seriøs down pipe og Quaife kasse som gjelder. Garantert ubetinget suksess på alle måte inkl. holdbarhet og levetid, men desverre ganske dyrt. Hadde ikke tenkt å bruke så masse. Får jeg en bra motor for 15000kr eller må en doble det beløpe? Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
RS 1000 Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Hadde ikke tenkt å bruke så masse. Får jeg en bra motor for 15000kr eller må en doble det beløpe?Det kommer an på hva du mener med "bra" og med "motor". Du trenger mye deler; turbo, intercooler, luftfilter, eksosanlegg, clutch, kam, løftere, ventilfjærer osv osv. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
ford87 Posted February 1, 2010 Author Posted February 1, 2010 hvor masse kan en borre i blokka før det begynner å bli kritisk.har tenkt å kjøpe noen smidde stempler og h-rådergrupe a topp pakning sterker bolter. brybronse lagre. tenkte på en cossie turbo. Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now