Jump to content

BFG Senking


Sierra-Ole

Recommended Posts

Sitter nå her å prøver å finne fjærer, men. Har hatt H&R som ble bestillt via Mekonomen. Nå som desse kom å ble montert viser det seg at TÜV'en ikke er godkjent til min bil. De var godkjent for Sierra GBC/GBG. Da har jo jeg selfølgeli BFG. Nå har jeg surfa fra nord til sør, øst til vest. Men finner jo INGEN som leverer BFG TÜV godkjente fjærer. Selv om tillaten total akselvekt gikk overens nektet Statens Vegvesen å godkjenne dette. Hvilke fjærer bruker dere? :huh:

 

Bilen: 1990 MK2 Ford Sierra 29i GLS Type:BFG (Ikke 4x4)

 

Setter stor pris på alle svar! ^_^

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Sitter nå her å prøver å finne fjærer, men. Har hatt H&R som ble bestillt via Mekonomen. Nå som desse kom å ble montert viser det seg at TÜV'en ikke er godkjent til min bil. De var godkjent for Sierra GBC/GBG. Da har jo jeg selfølgeli BFG. Nå har jeg surfa fra nord til sør, øst til vest. Men finner jo INGEN som leverer BFG TÜV godkjente fjærer. Selv om tillaten total akselvekt gikk overens nektet Statens Vegvesen å godkjenne dette. Hvilke fjærer bruker dere? :huh:

 

Bilen: 1990 MK2 Ford Sierra 29i GLS Type:BFG (Ikke 4x4)

 

Setter stor pris på alle svar! ^_^

har slitt med det samme sjøl på min 1990 2.9i GLS

 

kjøpte senkesett på mekonomen til bilen å de skulle være til BFG.

har ringt ford norge å de forklarer at BF står for 4dørs sedan.de var usikker på hva G står for.

uansett så er senkesettet mitt godkjent til til en BFGC. hvor C står for cosworth.

å biltilsynet er helt tullinger å skjønner ikke dettta da.

men har vært på felgimport hvor senkesettet i utgangspunktet kommer fra å de har faktisk sendt mail til maxit i nederland å fått TUV papirer tilbake hvor de sendte med et ekstra skriv om at senkesett kan brukes til BFG oxo.så skal inn på biltilsynet å prøve på nytt:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme tullet med gamle bilen. Fikk til slutt mast til meg ett skriv fra Ford Norge hvor de forklarte at de ikke så noen grunn til at bfg ikke skulle kunne godkjennes for bruk av fjørene jeg da hadde osv. Sende inn tüv papirer osv til Ford Norge så de fikk se på de. Gikk greit men de var ikke happy på biltilsynet når jeg kom tilbake med dette skrivet. Mener å huske jeg kjøpte Cobra fjører. Senket 40mm.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Okey, det som er ståa nå er noen Ventura fjærer, desse har BFGC Tüv godkjenning. Så da skal det faktisk gå. Men er det noen som også har erfaring med Ventura? Var veldig fornøyd med H&R, var egentlig det jeg ville ha :( Men men..

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...