Jump to content

During under kjøring i fra omega a


Sierrarune

Recommended Posts

Heisann.

Var nett på en kjøretur med omegaen, og har fundert på lenge hva det kan være a vi ikke har funnet ut av det. Har en misstanke om at det kommer fra drivverket.

Det durer litt under kjøring. Spessielt når man svinger til høgre. Noen som vet hva det kan være?

er ganske så sikker på at det ikke er noe hjullager ihvertfall. Og tror neppe det er noe foringer da den gikk glatt igjennom eu kontrollen uten problemer. Duringen har vel pågått i 2-3 år nå tror jeg i følge far min som hadde den før. Jeg har ikke tenkt så mye over duringen før idag egentlig.

Edited by Sierrarune

Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-

Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

det er nok det:) var mest ment som spøk:) har opel sjøl også så skal ikke snakke så høyt egentlig.

 

men du kunne kanskje sjekke drivaksler og olje nivå på girkasse og diff. også kan det jo være et hjullager selvom det ikke virker sånn.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde lignende problem, og det var hjullageret som var gåent i mitt tilfelle ihvertfall.

 

I og med at det kommer når du svinger mot høyre, så er det i tilfelle venstre hjullager. I begynnelsen var ikke hjulet mitt "løst" i sideveien, selv om det laga lyd, men etterhvert ble hjulet litt løst, og hjullageret ble da byttet.

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

var det bak? isåfall er jeg ikke overraska over at det ikke var slakk der. byttet lager bak på rekorden min i sommer. det var ikke noe slakk noen vei når det var montert. men når jeg fikk det ut så datt hele møkka fra hverandre.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...