Jump to content

4,0 V6 stempler & 351 V8 råder


Caprimaniac

Recommended Posts

Jobber med et V6- prsojekt og trenger følgende:

 

6 x stempler fra Ford 4.0 V6 (Helst OHV- typen? Husker ikke om det er frest ut ventilklaringer i OHC- typene.)

Eller andre stempler med ca. 100mm borring og "passe" stempelhøyde og pinnediameter... hva nå enn det er.

 

6 x Ford 351 V8 råder. Standard eller f.eks. Eagle SIR- råder.

(Jan: Du har vel noe liggende????)

 

Siden dette er å regne som et eksperiment, hadde jeg vært taknemmelig for 1 stk. råde + 1 stk stempel, så får jeg iallefall sjekket om teorien holder mål...

 

Send meg helst en PM eller ring meg på 99521298.

 

MVH

RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Har 6 råder som er i orden ja. Problemet er at motoren står i bilen enda, hehe.

 

Boringa på disse stempla er 4,003 tommer, så de blir nok for store.

 

Aha. Så du har ikke lagt "gullet" i rammevangen ennå???

 

Ja, hvis jeg ikke finner råder et annet sted, så kan jeg vente til du har fått det ut. Som du sier, stemplene er litt for store- men de byttes jo. Råden må brosjes opp ca. 0,4mm radielt får å få på 4.0V6- stemplene.

 

Jeg vurderer å kjøpe alt nytt, men det hadde vært greit å få testmontert først.Er ikke helt overbevist på kvaliteten på orginalrådene heller. Hva mener du?

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Ja altså hvis du venter til de er tatt ut, skal du få de for fraktprisen(evt når vi møtes).

 

Det spørs jo hvilke belastninger(les turtall) de skal brukes til, men de holdt jo lenge med mitt bruk, og hadde holdt videre åsså med bedre bolter(ARP). Der er som nevnt i tråden min de originale boltene som er problemet, så byttes de ut holder faktisk rådene til ganske store effektuttak.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

 

Kan stemme; er to utgaver av stemplene og jeg trenger de med størst bowl for å få noe forbrenningsrum og ikke for høy komp.

 

De er jo ikke akkurat dyre... Men om jeg skal kjøpe nye stempler, blir det KB hypereutic og de koster noe mer. 200$ for et sett + ringer.

 

Men; hadde vært fint å prøve ut prosjektet med et sett brukte stempler først. Så igjen:

 

Noen som sitter på stemper de vil kvitte seg med????

 

MVH

RSE

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...