Jump to content

Caprimaniac

Godkjent selger
  • Posts

    1127
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Akershus
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://www.RSEuroford.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

11038 profile views

Caprimaniac's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Takk; men ett treff er kanksje ikke nok til å få farten opp..... Nå har jeg byttet clutch og girkassefeste. Forhåpentlig blir bilen lettere å kjøre, og jeg slipper å tenke på at mellomakselen flyr veggimellom. Ser frem til 2024- sesongen.
  2. Hei. 2014 2.2 med 6- trinns automat. Det er har skjedd 5-10 ganger i løpet av ca. 5 år. 3 ganger nå i vinter. Etter at bilen har stått stille i park og settes i gir er den enten vært låst i et gir, eller ikke hatt fremdrift. Det skjer samtidig med at antiskrens-symbol i dash lyser. (Ikke ABS- symbol.) Hvis jeg setter den i park, stopper motor og skrur av tenning for deretter å starte på nytt, er den tilbake i normal drift og alt virker som normalt. Har forsøkt med OBD. scanner, men har ikke funnet lagrede feilmeldinger. Jeg byttet girkassefilter og ca 4,5 L girolje i høst. Ideer, noen?
  3. Heisann! Takk for flott treff; fint initiativ. Tenker neste år; kunne det være mulig med 2-3 treff? Så kanskje jeg kan lære meg banen og få en godkjent tid? Det var jo mye folk i går. Vi kan ikke håpe på like mange hver gang hvis vi har flere kjøringer i året, men jeg tror det vil kunne bli litt fart i disse treffene igjen, eller hva mener du, @and?
  4. Da er det på tide med en oppdatering. Fredag formiddag bestillte jeg bergingsbil. Ringte Ford; de kunne ikke love noe før i slutten av oktober. Da måtte ting ervurderes. Ble nokså sikker på at det var EGR- motoren/ ventilen som skapte problemene. Og med fri noen dager forover; ingen vits å få bilen ned til Ford når det ville ta så lang tid. Måtte prøve en gang til. En god kompis som hadde tid til å gi en hånsdrekning kom oppover. Jeg hadde allerede demontert EGR- motoren. Nå hadde vi 4 øyne og 2 personer til å vurdere om motoren stod rett. Vi hektet på OBD- leseren og kjørte en runde med sjekk og sletting av feilkoder- bla kjøring av EGR- motoren liggende løst for å observere hva den gjorde. Etter å ha blitt enige om at "Jo, dette må jo være riktig posisjon på EGR- motoren" skrudde jeg tingene sammen igjen og vipps- bilen gikk som normalt og har gjort det siden. Ingen tvil; jeg prøvde å montere motoren to ganger uten å få det riktig. 3. gang funket det..... Masse tid og penger spart- takket være et ekstra hode/sett med øyne. Moralen er; ikke snurr på EGR- motoren etter du har skrudd den ut. (Eller som det heter; ikke stikk fingra borti noe du ikke har greie på.) Løft den forsiktig bort, utfør jobben, og sett den tilbake. Takk for hjelp.
  5. Jo, takk for det. Må bli etter 12 en gang.
  6. Takk; jada- står vendt riktig vei; kontakten peker forover. Ja, OK- Stengt EGR ved start-up. Det rare er at den har startet hver gang, ikke noe problem. Tett partikkelfilter ble foreslått som årsak til at den ville gå. Jeg mener å ha hørt at det ikke skal være et problem på disse. Kan du si meg; sleiden/ staget i EGR som motoren styrer. Hvis den trekkes ut (forover), så åpnes EGR; inn (bakover), så stenges den? Jeg skjøv den noe innover... Så kanskje jeg åpnet mer. Jeg forsikret meg om at den kunne beveges; hvis ikke og den satt dønn måtte jeg ha byttet hele EGR. Går an det og, men en del jobb... Skal ha av strømmen og deretter sette på igjen med lader/ startboost tilkobet. Begynner å bli litt lite strøm. Deretter prøve oppstart, så får vi se. Planen i dag er å få bilen transport ned til Ford, hvis jeg ikke får motoren til å gå så jeg får gjort en ny diagnose.
  7. Var igrunn greit når en brykte hodelykt- prøvde motoren uten bolter på og kunne se den treffe riktig. Etter å ha skrudd sammen alt og sjekka litt koblinger, satt jeg med ned med OBD- scanner for å slette feilkoder. Kan jeg gjøre en sjekk av EGR med en scanner? Fant egr på menyen, men det virket som jeg bare kunne se status, 20% åpen…. Så var det bare å starte opp igjen…. Eller? Neida. Da vil den ikke starte. Går i 1-2 sekunder før den dør ut. Prøvd 10- 12 ganger med gassen inne også. Kan jeg ha trykket på noe gæli på scanneren? Som feks å sette tilbake til fabrikk- standard?
  8. Ja, var det jeg skjønte etterhvert. Har forsøkt igjen nå. Litt usikker- sporet = kvadratisk forsenkning eller det runde hullet i senter av fosenkning? Kan ikke se at den stikker ned dypt nok til å nå det hullet….
  9. Halloi. Motoren, festet med 4 bolter tok jeg av, ja- for å komme til siste bolten på innsuget. Hvis det er det du mener med toppen?
  10. Hei. Jeg tok motet til meg og byttet glødeplugger på min 2014 2.2 TDCI forrige helg. Det gikk glatt, bortsett fra verktøy jeg klarte å droppe under operasjonen.... Fant faktisk alt igjen, med litt flaks. Etter monteringen startet jeg og kjørte hjem. Med tent motorlampe, men bilen gikkk nærmest som normalt. Kom på at det var en sensor jeg hadde glemt å koble til... Kom hjem, koblet sensoren til; "TPS- sensor"- den fremst på TB. Da ville ikke bilen gå som normalt. Hostet og stoppet. Tok den av igjen og kjørte til bestemmelsesstedet. Dagen etter koblet jeg av batteriet og monterte sensoren på nytt. Etter start gikk det greit en stund, men gikk snart i rart modus.... Fikk med en kompis og OBD- leser. Masse rare feilkoder. Bla feil ikommunikasjonen mellom ECM- og en til ECR? Det var korrupt data, og feil / låst EGR- ventil. Antispinsymbolet kom på idet bilen startet å gå rart/ safe- modus. Også noen feilkoder på ABS; mye rart.... Parkerte bilen på et verksted. De kom heller ikke lenger enn vi hadde gjort, og hadde EGR- ventilen som eneste konkrete forslag.... Det som gjenstår som en mulig feil ettersom jeg kan se, er at EGR- motoren kan være montert feil. Finnes det noen retningslinjer/metoder ved montering av denne? Andre forslag til feil som kan være gjort? Jeg skal seff kontrollere alle koblinger, som bla egr- motoren... Takker for innspill.
  11. Har et par til salgs idet jeg bestillte feil 350 kr Rune SKiaker, Skjetten 46982927
  12. Var igrunn veldig lett å omprogrammere, bare jeg gadd å slå opp i boka....
×
×
  • Create New...