Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har akkuret skiftet ut min 04 Mondeo med en 06 mondeo og har oppdaget at temperaturen ikke kommer helt opp på den nye bilen!

Varmeren går, men motoren blir ikke varm under kjøring, den bedrer seg når den går på tomgang eller kjører opp bakker, men faller fort ned til under normalfeltet når veien flater ut, slik var det ikke på den gamle mondeoen, der sto tempnåla rett opp uansett! Det rare er at det er relativt god varme i varmeannlegget!

Jeg lurer på om det er flere trinn på varmeren for varmeren på den nye bilen bråker mye mindre enn på den gamle. Kanskje det bare går for halv kraft???

Noen som vet noe om dette???

Posted

Varmern du har er nok en D5W (S/SC) og den har to varmetrinn med 2200W og 5000W. Dette regulerer den etter kjørevesketempen.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted
Varmern du har er nok en D5W (S/SC) og den har to varmetrinn med 2200W og 5000W. Dette regulerer den etter kjørevesketempen.

Jeg har med timerur på, har det noe å si??

Ok, den har to trinn altså, skal få dette kontrollert av merkeverkstedet!!

Posted

Nei, samme varmer med og uten ur.

du sjekker lett om begge trinnene funker selv, ved å starte den med uret. Da starter den i høyeste trinnet og går ned på laveste når vannet er varmt nok. Da vil den gå fram og tilbake mellom varmetrinnene etter som den trenger det.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Guest ohc2turbo
Posted

Sjekket termostatene da????

Posted
Sjekket termostatene da????

Nei, tenkte jeg skulle sette bilen på verksted, er garanti på den skjønner du, ville bare forhøre meg litt om hva jeg kan forvente meg, er ikke så inne på bil skjønner du, men er av den typen som vil ha alt helt 100%!! :D