Guest annkristin Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Jeg er litt usikker på om dette er riktig forum, men etter å ha lest litt på de forskjellige trådene her, ser jeg at det er mange med god kjennskap til det jeg lurer på, så jeg tar sjansen. Min Ford Mondeo, 96-modell kokte over på lørdag. Først hørte jeg et smell, så begynte det å ryke foran. Jeg kjørte inn på en bensinstasjon, og de sa at jeg bare kunne etterfylle frostvæske og kjøre videre. Jeg gjorde det, men like etter begynte det å ryke både fra panseret og eksospotta, og bilen gikk saktere og saktere før den stoppa. Jeg hørte noen "flapp-flapp"-lyder før den stoppa. Nå står bilen på en bensinstasjon en time hjemmefra, og jeg lurer på om jeg skal ringe et verksted i nærheten av der den står, eller om det er lurt å prøve å få tak i eventuelle deler brukt først. Veldig takknemlig for tips, selv om det kanskje er vanskelig å fjerndiagnostisere ut fra mine beskrivelser.
tonyku Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 En ny motor må du nok ha -91 535i Turbo-94 530i delebil-98 E36 Touring
D.Toft Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 hei og velkommen du bør se etter en ny (brukt) motor, og få noen til å se over kjølesystemet ditt. eg TROR din mondeo har ett stålrur på undersiden av motoren som kjølevesken går igjennom, og denne har en tendens til å ruste vekk, vet noen mondeo mk1 har dette problemet. hva motor har du?bensin?1.8?2.0?
92cossi Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 En kjenning hadde akkuratt det problemet med kjølerøret så ligger på innsiden av h.hjul, det var rusta hull i, så den lakk som en kjipe.. Men ble ordna seg når det ble byttet
Tore_TJ Posted March 23, 2010 Posted March 23, 2010 (edited) Smell og røyk er aldri bra.. men få noen til å sjekke at ikke registerreima tok kveld. lurer på om det kan være reima som driver bla vannpumpa som har gått siden du hørte den flappelyden, evt registerreima. Røyk ut eksosen tyder vel på at toppakninga di er blåst.. Trenger ikke være så ille. Hele motorer til disse bilene er ikke verdt en dritt så en sånn får du sikkert billig. Så lenge du ikke handler hos en hugger.. Enkle å skifte er de og. Her har du motor hvis du trenger. Forutsatt du har en 2liter. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=57344 Edited March 23, 2010 by Tore_TJ
Recommended Posts