Jump to content

Escort Cosworth RWD


cosnorge

Recommended Posts

NB!! Bilen er utollet, kun momset inn i Norge og engangsavgift (CA 35-40 000) kommer i tillegg på prisen hvis man vil ha hvite skilt på den..

 

Motor:

* Borret og balansert 205 bunn.

* Jensspeed portet topp

* Simens dyser.

* Garret ford motorsport kulelager turbo.

* Spacer på innsug.

* Stoor (rs500) Intercooler.

* 2 WD Cosworth eksos manifold.

* Megasquirt Datasprut.

* Studbolter.

* Grp. A toppakning.

* Høytrykks oljepumpe.

* 3" eksos.

* Bremset 320HK og 460NM på kun 1.1 bar trykk, er ikke bremset på høyere trykk med bør være god for ca 400 HK på 1.5 bar trykk.

 

Drivverk:

 

* Borg&Warner T5 orginal Cosworth 2WD kasse.

* 2WD Scorpio Cosworth diff/Sveiset medfølger 1 stk. orginal 7,5" Sierra Cosworth diff.

* Ny Zinter Chlutch.

* Nytt Mellomaksel oppheng.

* Custom mellomaksel.

* Nye Røde Polyforinger alle steder.

* Alu diff. oppheng i karrosseri.

 

Stereo:

 

* Proffbygget med fokus på lav vekt fra Installbay Hamar.

* 10" Bass med monoblokk.

* Pioneer CD/DVD.

* Mellomtone/diskant i orginal innfestning foran.

* USB kontakt.

 

karroseri:

 

* Omlakkert 2009 i orginalfarge klarlakk m/masse flake.

* Innstallbay Hamar har lager intrumetpanel til 4 Auto-meter ser ut som orgnalt.

* Proffsota ruter helt fram.

* NYE Gaz Gold Coilovers foran og bak.

* EBC skiver og klosser foran.

* NYE Speedline Corse 8 x 18" (avbildet på første bildet)

* NYE bakdekk etter ønske :o) holder kun kort tid av gangen :o))

 

Kan ta alt mulig rart med motor i innbytte på denne til rett pris.

 

Utrolig morsom og fin showbil :o)

 

Tar gjerne billigere Cosworth, gjerne prosjekt i innbytte.

 

Bilder finnes på: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22551686

 

Bilen står i Buskerud

 

Kontakt info:

 

Jo Henning Flattum

 

jhenn-fl@online.no eller 906 20 612

Edited by cosnorge

Gatebil Banecoordinator

Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

bare lurte på en ting egentlig..

åssen blir det med at du sier 35-40 lapper i avgifter på denne bilen viss du skal ha skilt på den.

 

jeg mener...å vise denne på biltilsynet vil vel ikke være noe lett jobb med tanke på trimming,og konvertert til bakhjulstrekk..med tanke på å få skilter?

Link to comment
Share on other sites

Drøyt 50 er vel mer riktig? I tillegg kommer det jo den artige jobben med og vise en bil som ikke er orginal, som lowman sier.

 

Kikket raskt på denne bilen på Gatebil, intercooler var hvertfall ikke RS500 størrelse, en god del smalere. Og lakkjobben var så som så om den er lakkert i fjor, bra med bobler rundt tanklokket f.eks. :)

Så forøvrig at dekkene er for små (215/35 var det vel?), bør ha minimum 225/40 på de felgene ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...