Jump to content

Ell. problem på min 4x4


turbodohc

Recommended Posts

Har mista strømmen som går til dynamo igjennom ladelampa, også turteller, lys i den saken som viser om dørenen er oppe, motortemp, oljetrykk. mulig det er noe mere som mangler men dette er det jeg kommer på i farta.

Dynamo starter ikke å lade før jeg har ruset motor litt, å da starter ladelampa å lyse også, lyser ikke før jeg har rusa motor litt.

Regner med at det er samme strømforsynig på disse. har sjekka alle sikringer men ikke funet noen som er synlige brutt. finnes det sikring til disse eller er det strøm direkte fra tenningslås eller noe ?

Link to comment
Share on other sites

mulig dynamoen din er gåen ???

høres nesten slik ut siden du må ruse for og få den til og lade, for den skal begynne og lade med en gang motor starter den.

viss ikkje sjekk kablene som går til batteriet. og eventuelt den kontakta bak batteriet viss det er l8 motor nett da

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

mulig dynamoen din er gåen ???

høres nesten slik ut siden du må ruse for og få den til og lade, for den skal begynne og lade med en gang motor starter den.

viss ikkje sjekk kablene som går til batteriet. og eventuelt den kontakta bak batteriet viss det er l8 motor nett da

 

Den begynner ikke å lade med engang fordi dynamo ikke får magnetiseringstømmen sin, derfor må jeg ruse motor for å få den til å lade. etter jeg har ruset motor lader den 13,9 v

Link to comment
Share on other sites

er jo en grunn til att en sikring ryker, så da får du nesten ta og se over lednings nettet ditt hvertfall det som går til pumpa.

 

magnetiserings strøm???

når eg starter min så spretter lade nåla mi opp på 14,5 v med en gang den uten att eg trenger og ruse eller noe.

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Har lokalisert feilen no. dårlig kontakt under sikringsboksen en plass. kommer og går når jeg rører på

den store bunten med ledninger som går opp i sikringsboksen.

Er det nå mulighet for å løsne sikringsboksen ?

Link to comment
Share on other sites

Har lokalisert feilen no. dårlig kontakt under sikringsboksen en plass. kommer og går når jeg rører på

den store bunten med ledninger som går opp i sikringsboksen.

Er det nå mulighet for å løsne sikringsboksen ?

 

Den går an å løsne ja. Har gjort det på min før, men husker ikke helt hvordan jeg gjorde det ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...