Jump to content

Flytte oljefilter på cosworth


Asil Racing

Recommended Posts

Jeg har monteret mit oliefilter lodret under højre forlygte bag forkofangeren (ved org. hornet)... ved olieskift er alt svineri væk fra motorrummet og der er masser af plads. Det går nemt at klare uden at afmontere kofanger. Kan anbefales

Mvh Jan

Danmark

Link to comment
Share on other sites

Jeg har monteret mit oliefilter lodret under højre forlygte bag forkofangeren (ved org. hornet)... ved olieskift er alt svineri væk fra motorrummet og der er masser af plads. Det går nemt at klare uden at afmontere kofanger. Kan anbefales

har du et bilde av det ?

 

mvh tommy

Link to comment
Share on other sites

mitt står rett bak venstre tåkelys, lett å komme til fra under bilen , lite søl å :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Grom vogn!!

 

 

tak Tore.. rust og ny lak var tiltrængt :D .. den er vel køreklar til når sæsonen er slut <_< mangler at samle lidt.

 

Oliefilter relocation:

Jeg har fjernet den org oliefilter "arm" (djævlens værk :mad2: )monteret en sandwich uden thermostatn og har beholdt den orginale olie køler/varmer, men det krævede en on off centerbolt til at monteringen af org oliekøler inderst og sandwich yderst, men det kan sagtens lade sig gøre.

 

Det skal siges.. det er SUPER ikke at skulle skrue filteret af hen over starteren.

 

Ville gerne have haft den siddende i venstre side ved Sprinklertanken, men havde ikke tid og mod på at tilpasse noget beslag der var stabilt, og sprinklertanken ville jeg ikke afmontere, eller have en mindre af.. så det blev højre side.

Mvh Jan

Danmark

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...