Jump to content

Pusse opp noen felger


OleHenrik90

Recommended Posts

Kjøpte meg disse 15x7 felgene istad som jeg tenkte å bruke som felger i vinter :) De er lakkert hvite nå, men har blitt ganske gule i lakken og noe som har flasset litt av, så tenkte å lakke de opp på ny. Har ikke lakket felger før eller pusset ned, så lurte på om noen hadde tips til hvordan jeg går frem :)

 

Slik ser dem ut da hvis noen lurer :)

DSC00238.jpg

DSC00240.jpg

 

Forøvrig lurer jeg også på hvilken dimmensjon jeg bør kjøre med... Vil ha piggdekk. Kommer nok mest til å bruke de på sigdal på isen, men ikke ispigg.

Noen tanker om det? :)

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hoisann. Lakkerte felgene mine for ikke så lenge siden. Er ingen lakkerer, men kan da si hvordan jeg gjorde det.

Vaska felgene godt, med avfetning/felg-rens. Gikk over de med såpe og svamp etterpå, spylte godt av de.

Fant meg en bøtte som jeg fylte med vann. Våtslipe-papir er tingen. Hadde 320 papir liggene, så brukte det. Pusset felgene godt (kjekt med kjente som hjelper til... ^_^ ), spylte av de, lot felgene tørke en god stund. Fant så frem primer/grunning ("utbedringslakk-primer" fra biltema, sprayboks...), og lakkerte ett tynt strøk, lot det være i 5-10minutter før jeg tok neste strøk. Tørke.. Første strøk med lakk, lot det tørke noen minutter og så ta på det andre strøket. Tørke en stund.. Ta av maskering og vips.

Brukte hobbylakk på sprayboks fra biltema, men kjørt med disse felgene i 2mnd'er minst, og ikke flasset eller noe.

 

Kan sikkert klaske på litt klarlakk hvis du vil. Jeg gjorde ikke det.

 

Håper det hjelper!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da har jeg endelig fått farga felgene og trenger nå noen dekk! Lysten på noen smale piggere jeg! Forslag til dimmensjon ? Felgene er altså 15x7 som nevnt tidligere

 

Mvh Ole

e kjører med 195.50.15 på mine 15" felger, det ser veldig bra ut syne e. nokian dekk er veldig brae, virkelig å anbefale.

bilde av bilen min med 195.50.15

DSC00469.jpg

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

225 funker topp det ;)

nei !

 

har hakka7 på min sierra. 185.60.15 veldig fin dimensjon på sierra ;)

http://www.nordendekk.no/Vinterdekk_Piggdekk_15_tum_185-60-15/cat/4383

 

P1018297.jpg

 

Hakka7 vil jeg påstå at det er ett av de beste vinterdekkene du får tak i..

 

vi har prøvd mye forskjellig på jobb i alle år og kommet frem til at Hakkapelitta dekkene er best !(hvertfall på merce)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...