Jump to content

olje i egr ventil.


Mondeo ghia-x

Recommended Posts

Tok av egr ventilen for å rengjøre den da jeg er plaget med nykking på min 2004 tdci 130hk.. oppdaget da at det var en mørk substans inni ventilen, dette minnet om olje, rengjorde ventilen og monterte sammen igjen men har fremdeles nykking.. er det normalt at det er slik inni ventilen? hvis ikke, hva annet kan være galt?

 

mvh Tommy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hei. Vet ikke om den er noen lunde lik den på mondeo 2.o. Hadde samme problemet,og jeg klipte vakumslangen i 2 og skrudde 2 skruer inn i begge slangehullene for å blende disse.

Nøkkingen blei helt borte og kraften kom i gjen i hele bilen. :smartass:

Har ikke hatt nykking de 5 siste åra jeg da,men det er historie nå. :rolleyes:

Kan være at ventilen din er defekt,men ikke vet jeg. Mener jeg har hørt at på nyere biler i dag,så blendes,da det er mye tull med egr-ventilene :lol:

Link to comment
Share on other sites

hei. Vet ikke om den er noen lunde lik den på mondeo 2.o. Hadde samme problemet,og jeg klipte vakumslangen i 2 og skrudde 2 skruer inn i begge slangehullene for å blende disse.

Nøkkingen blei helt borte og kraften kom i gjen i hele bilen. :smartass:

Har ikke hatt nykking de 5 siste åra jeg da,men det er historie nå. :rolleyes:

Kan være at ventilen din er defekt,men ikke vet jeg. Mener jeg har hørt at på nyere biler i dag,så blendes,da det er mye tull med egr-ventilene :lol:

 

Hei:)

Fant ut hos Ford at det jeg hadde oppdaget i egr ventilen var helt normalt, har også oppdaget at jeg har diesellekkasje på to av rørene som går til dysene, dette kan visst også gi slike symtomer med nøkking. så bilen skal inn på verksted for kontroll av dette, går mest sannsynlig på bruktbilgarantien. er det egr ventilen så går det også på garanti.

skal også kjøpe meg en blendeplate da de anbefalte det hos Ford. Så jeg håper at problemene er ute av verden snart:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...