Vidala Racing Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Hvordan fungerer injection systemet til de gamle grandane, har ikke fått sett på det så mye men ser ut som om det sitter en dyse inn i innsugsmanifolden. Hva er det selve sytemet består av ? Daelim Roadwin 125 2006 (Solgt)Honda XL125 1982 (Prosjekt)Ford Sierra Stv 1987 2L Ohc Gasser (solgt)Ford Scorpio Stv 1994 DOHC (Solgt)Opel Vectra sedan 1998 1,8 16v (Solgt)Ford Sierra Combi 1991 1.8 TD,I (Solgt)Opel Kadett c 4Dørs Sedan 1975 1.2LMercedes w210 290TDT 1997Ford Sierra 1993 Sedan DOHC (Prosjekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 mekanisk sprut,med bensinmengde fordeler som gir bensin kontinuelig til dysene,kaldstarts dysa som sitter på selve innsuget, resten av dysene står under "4 kanten" som står oppå motoren Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Granada benyttet det kjente Bosch K-jetronic. Kurant nok, men litt følsomt synes jeg for min del. Jeg hadde problemer med lekke dyser og en thermo time switch som levde sitt eget liv. Du kan lese om oppbyggingen her: Bosch K-jetronicFordelen er jo at det ikke er så altfor mange sensorer som kan svikte, og at det er rimelig lett å få til å passe i en hvilkensomhelst Granada. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now