Jump to content

stramme hjul til reg reim 93 mod escos


jk_racing

Recommended Posts

Kan det bli ulyd i strammen hjulet til reg reima, ved at den strammes for hardt? noen som vet? byttet simring på kammene, å da måtte jeg av med reg reima, lyden kom etterpå. når den går på tomgang så er det en hyle lyd, høres ut som om det kommer fra, stramme hjulet eller kamdreva, men lyden blir borte når jeg gir gass. noen som har noe fornuftig å komme med?

Dø ung, å bli et vakkert lik

Link to comment
Share on other sites

tja, men ei reim som er demontert bør egentli byttes uansett... er ivertfall bilig forsikring i forhold til reg havari. men vis du har dekselet på så kan det også vere dette som ligger litt skjevt.

 

men ja kan vere strammet for mye. er vel å vri ca 90grader uten å måtte ta i noe voldsomt på lengste strekket på reim.

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

tja, men ei reim som er demontert bør egentli byttes uansett... er ivertfall bilig forsikring i forhold til reg havari. men vis du har dekselet på så kan det også vere dette som ligger litt skjevt

 

Nei har ikke det dekslet, har kansje kjørt 300mil med den reima, så den er nesten ny

Dø ung, å bli et vakkert lik

Link to comment
Share on other sites

Kan det bli ulyd i strammen hjulet til reg reima, ved at den strammes for hardt?

 

Jepp, du har stramma for mye.

 

Skal kunne vri reima "nesten" 90 grader på langsia, da er den passe, drei rundt motor minst en runde for hånd før oppstart er også en bra regel jeg personlig følger slavisk.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Jepp, du har stramma for mye.

 

Skal kunne vri reima "nesten" 90 grader på langsia, da er den passe, drei rundt motor minst en runde for hånd før oppstart er også en bra regel jeg personlig følger slavisk.

 

Takk det viste jeg ikke, ang å vri reima ca 90 grader, lønner det seg å bytte stramme hjulet da, siden det har gått ca 300mil?

Dø ung, å bli et vakkert lik

Link to comment
Share on other sites

Takk det viste jeg ikke, ang å vri reima ca 90 grader, lønner det seg å bytte stramme hjulet da, siden det har gått ca 300mil?

 

Lageret sjekker du ved å kjenne etter slakke, å høre etter "knatre" lyder, om det kjennes/høres ok ut ville jeg montert det.

 

Dyr en rakker, oppimot 1000kr.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Enig med du, jeg kjøpte nytt til min da jeg var usikker.

 

Mitt VAR det faktisk lyder i da, knatre-knatre, støgg lyd.

 

Siden du gjennbruker reima, burde du sjekke den nøye etter sprekker å sår.

Blir mere en knatre-knatre om den ryker..

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Lageret sjekker du ved å kjenne etter slakke, å høre etter "knatre" lyder, om det kjennes/høres ok ut ville jeg montert det.

 

Dyr en rakker, oppimot 1000kr.

 

 

For 1000 kr får du iallefall både reim og stramme hjul.

 

Bare stramme hjulet koster vel ca £30 på ebay

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...