Jump to content

Glassperler


Recommended Posts

Hør med et firma som renoverer motorer, de ha ofte slikt utstyr. Kommer ikke på oen i ditt omeråde for øyeblikket men det finnes vell. Jeg bruker å kjøre til Østersund og kjøpe fra Siljestrøms motorenovering AB, betaler ca 550SEK for en 25kg sekk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett kabinett som resirkulerer, fyler i en sekk i gangen og kan blåse mange timer med den. Kommer jo ann på hva du stapper inni der da, men stapper du inni noe med f.eks grov løsrust så blir jo glasset forurenset. Som igjen resulterer i styggere overflate på det du blåser.

Jeg kan ta på meg noen oppdrag med glassblåsing om noen ønsker det, (tar ikke felger)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett kabinett som resirkulerer, fyler i en sekk i gangen og kan blåse mange timer med den. Kommer jo ann på hva du stapper inni der da, men stapper du inni noe med f.eks grov løsrust så blir jo glasset forurenset. Som igjen resulterer i styggere overflate på det du blåser.

Jeg kan ta på meg noen oppdrag med glassblåsing om noen ønsker det, (tar ikke felger)

du kan jno ta 4 av mine felga da?????

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett kabinett som resirkulerer, fyler i en sekk i gangen og kan blåse mange timer med den. Kommer jo ann på hva du stapper inni der da, men stapper du inni noe med f.eks grov løsrust så blir jo glasset forurenset. Som igjen resulterer i styggere overflate på det du blåser.

Jeg kan ta på meg noen oppdrag med glassblåsing om noen ønsker det, (tar ikke felger)

du kan jno ta 4 av mine felga da?????

Jeg kan jo ta en titt på de, ring meg så kan vi jo diskutere saken. ;)

Tlf: 95 99 78 00

Link to comment
Share on other sites

Guest ErikW

Hei

 

Hvis du bruker fin kornet sand (eventuelt brukt silt sand) vil det funke bra det. Skal snart blåse 4 felger selv på den måten.

 

 

Mvh Erik W

Link to comment
Share on other sites

Guest ErikW
Du tar ikje felger nei? hehe, men han kompisen min som sa det om Biltema som skal ta mine felger. Så lenge eg klarer å skaffe glassperler.

 

Prøv og ringe DF Group på Kokstad og hør om dem vil ta de for deg?

 

Mvh Erik W

Link to comment
Share on other sites

Guest FordPower

fengselet i nærheten skal gjøre det! sandblåsing og pulverlakkering. 550,- for hele sulamitten :)

 

takk for info by the way :lol:

Link to comment
Share on other sites

off topic, men. sandblåsing av felger. hvordan blir resultatet?

På stålfelger blir ikke resultatet så værst, om man bruker en tykk grunning og tykk lakk etterpå så blir resultatet meget bra. Har såvidt prøvd å sandblåse alufelger, men jeg synes de blir for hakkette. Med glassblåsing så trengs ikke så mye etterarbeid.

Link to comment
Share on other sites

Guest ErikW
off topic, men. sandblåsing av felger. hvordan blir resultatet?

På stålfelger blir ikke resultatet så værst, om man bruker en tykk grunning og tykk lakk etterpå så blir resultatet meget bra. Har såvidt prøvd å sandblåse alufelger, men jeg synes de blir for hakkette. Med glassblåsing så trengs ikke så mye etterarbeid.

Hei

 

Dette blir jo alt etter hvilken sand du bruker,får jo forskjellige grovheter på den.

Men brukt/knust sand er ganske så fin. Så spørs det jo på trykk og dysa du bruker.

 

Mvh Erik W

Link to comment
Share on other sites

Guest ErikW
Du kan jo sykle til butikken å kjøpe et par 25kgs sekker med glassperler. :lol: ;)

Hehe er jo ingen problem og sykle med et par sånne...gjort det et par ganger på jobb..eller da med sand ..vingle vingle :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...