Jump to content

Recommended Posts

Guest TurboPower
Posted

har en tysk delekatalog fra tuning firma liggende som selger komplett bakaksel med bremseskiver.

Posted

noen som vet hvor mange hester du kan hente ut i en Capri hvis du bygger om til skiver bak??

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted
noen som vet hvor mange hester du kan hente ut i en Capri hvis du bygger om til skiver bak??

Spørs jo hvor store du har det da.. Men har du store nok kommer du langt :)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted
har en tysk delekatalog fra tuning firma liggende som selger komplett bakaksel med bremseskiver.

 

Nettadresse?

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted

jeg har planer om å bruke en 2.9t tic i Capri'en..planen var å ha rundt 200-220 hk...hvordan er det å få godkjent/hva må til å få det godkjent??

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

Ingen ting :) Anbefaler tårnstag.. ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted
Ingen ting :)  Anbefaler tårnstag.. ;)

 

SERRIØST!!!...trodde man måtte bruke andre bremser...ikke verre nei....

 

Finnes TüV på att orgnale 2.8i bremser/understell er gokjennt opptil 217hk :)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Guest TurboPower
Posted
Ingen ting :)  Anbefaler tårnstag.. ;)

 

SERRIØST!!!...trodde man måtte bruke andre bremser...ikke verre nei....

 

Finnes TüV på att orgnale 2.8i bremser/understell er gokjennt opptil 217hk :)

 

 

Jepp,

samme til Granada.

Slik lavtrykksturbo som ikke utgjør særlig effekt får du godkjent.

Og veien er ikke lengre enn at man da i etterkant kan koste på seg en del mer hk når bilen er godkjent.

Posted

å hente ut 50-60 av en 2.9i er vel ikke noe prob med lavere komp, (lavtrykks) turbo, tillegsdyser og IC....siden det som kanskje skal sitte i capri'en etterhvert

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Guest TurboPower
Posted

du trenger ikke lavkomp stempel om bare hente ut 50hk. da smeller du bare en turbo på å lader lavt. kanskje rundt 0.4

 

220hk med intercooler skal minst gå ann, med slikt ladetrykk og org.komp. Kun brukt sterkere toppakninger. Iallefall på 2.8

  • 2 months later...
Posted

Back to topic..

 

 

Noen som har skivebrems bak, eller ver om en enkel måte å fikse det på? Wilwood har flere kit ser jeg, trenger jeg noe mer en det som er i disse kit'ene?

 

Takker for svar ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Posted
Ingen ting :)  Anbefaler tårnstag.. ;)

 

SERRIØST!!!...trodde man måtte bruke andre bremser...ikke verre nei....

 

Finnes TüV på att orgnale 2.8i bremser/understell er gokjennt opptil 217hk :)

 

hva slags bremser sitter det bak på capri 2.8i ? trommel? hva er dim og bredde?

 

hva må til å få taki TUV papirene? hvilken pris?

Posted

Trommel bak ja..

 

 

Fram er det to versjoner, 2.8i var med ventilerte skiver på 247mm, mens de andre hadde 245mm ikke-ventilerte skiver. Resten kan ikke jeg svare på..

 

www.oldcars.de

 

 

Mvh

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Guest JvhCossie
Posted

Enkleste måten å få skiver og diffbrems på en capri er å reise på høgger'n og få tak i en aksling fra en Volvo 140/240 Turbo.... Dette er nesten bolt on med fester til 4 link og stående dempere.... Kast de bladfjærene... En kamerat monterer en slik på en Escort MK2 nå og det går fint som fan....

 

Trenger bare å sveise 4link bokser og wattlink/panhard samt nye fjørtårn...

 

Billigere å få taki og tåler mye....

Posted
Enkleste måten å få skiver og diffbrems på en capri er å reise på høgger'n og få tak i en aksling fra en Volvo 140/240 Turbo.... Dette er nesten bolt on med fester til 4 link og stående dempere.... Kast de bladfjærene... En kamerat monterer en slik på en Escort MK2 nå og det går fint som fan....

 

Trenger bare å sveise 4link bokser og wattlink/panhard samt nye fjørtårn...

 

Billigere å få taki og tåler mye....

 

Har ikke tenkt det, skal ha originalt.. ;)

Da slipper jeg tull med boltsirkel, ET og så videre.. Så derfor er Wilwood/Cosworth alternativet :)

 

 

Noen som har erfaringer?

 

Takker for svar

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

  • 4 months later...
Guest Sierraxr4x4
Posted

kan vell ikkje vere so masse stress å få skiver fra sierra xr4x4 eller tromler fra sierra xr4i over på en capri,

Guest zakspeedV8
Posted

noen som vet hvor brei en 1031 volvo aksling er i forhold til en stor atlas?

Guest Marius
Posted

så stiv aksel med sperre fra volvo kan da passe utenprobemer på en capri ?

jeg vil ha sperre i granadan... ehhee

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...