Jump to content

Bremser 2.8i / 2.8 turbo


TurboX

Recommended Posts

Topic sier vel sitt.. Er det forskjell på 2.8i bremser og de på 2.8 turbo? Hvor store bremser børe jeg ha? :unsure:

 

Er det noen som har erfaring med Wilwood? :rolleyes:

 

Takker for svar

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

hmmmm 2,8i bremser duger vel lenge det!!? er jo godkjent til v8 oxo dem.. ;)

Kunne tenkt meg og visst det, fordi jeg tenker på twin turbo ;) Rally design har et ventilert bremsesett fram med 285mm ventilerte skiver og 4 stemplede kalippere.. Biter det bra nok?

 

Takker for svar ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

2.8 bremser er vel egentli godkjent til ca 180 hk. på sierra med twinturbo og ca 200hk må du ivertfall ha minimum 283mm skiver foran og skivebremser bak

MÅ JEG ha skiver bak da? Eller klarer det seg uten? :unsure:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Ta kontakt med ditt lokale biltilsyn, varierer fra sted til sted hvordan bilen "skal" være for og bli godkjent.

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

standard 2.8 I bremser er godkjent til 217 hk i tuv papirene eg har.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

standard 2.8 I bremser er godkjent til 217 hk i tuv papirene eg har.

 

Vil det si at det ikke kommer noe ut av å ha 4 stemplede calippere og 285mm skiver? I såfall hva vil dette utgjøre uten skiver bak, og vil det noen gang bli godkjennt? :ph34r:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De orginale er nok godkjennte for mer enn 180 ja, Tickford Capri'ene hadde jo 205 hk og orginale bremser foran + skiver bak..

 

Ingen som vet om jeg trenger skiver helt rundt? evt hvor store, osv.? Og hvordan er det å bygge om fra trommel til skive? :ph34r: :unsure:

 

takker for svar.. B)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Og en ting til.. Noen som vet om det går an å få tak i stabstag til 2.8 turbo, og evt hvor? ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Nei, stabstag, ikke tårnstag ;) Tårnstag har de på Caprisport. Spurte på forumet på Capriklubben, der fikk jeg til svar att jeg trengte 2.8 turbo stabstag, da disse er tykkere..

 

Noen som har peil på bremser her da? :unsure:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

stabstag av 2.8 turbo kan du gi opp å få tak i.hadde et som eg solgte for 3 år siden til stian hustuft.trur det var det siste som har vært tilsalgs her til lands.kjøpte det nytt på ford i 91.var rimelig dyrt den gangen. nesten 5000 kr.få tak i bærearmer frå peter wade som har innfesting til 2.8 I stabstag + skrå armer bak i rammevangene.

bremser lager du sjøl av 4x4 cossie skiver og 2wd cossie kalippre eller bruker volvo 240 kalippre som må breddes litt + bmw m5 skiver(litt arbeid med tillpassing)bremser bak er bare å drite i.bruk standard.merka ingen forskjell på skiver og trommler.lagde pedalboks med to pumper å strevde lenge med å finne rett oppsett med skiver bak.trommel ingen problemer?kan sikkert være behjelpelig med spørsmål hvis dere lurer på noe :D

 

Mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

4x4 skiver og 2wd calippere ja, er det ikke like bra med kit fra Wilwood da? 285mm ventilerte skiver og 4-stempla calippere..

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

jo.wilwood greier er bra det men 4x4/2wd greiene finnes det tuv papirer på

 

mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

kan spørre TUV om hva de har til din bil vel!!

ellers har vel firmaer liggende slikt fra før.

 

mvh

Geir

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Hvor skal jeg spørre om tuv? kunne tenkt meg wilwood 285mm ventlierte helt rundt..

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

2.8i calipperne til ccapri er så vidt jeg vet de samme som til granada, det er jo riktignok bare to stempler, men de griper nå greit synes jeg. Volvo calippere kan brukes de har fire stempler, men innfestingen er ikke helt lik= sveising.

Princess med fire stempler har ver populær ombygging på capri, men de er nesten umulig å skaffe visstnok. Har du masse penger og sånn så er det vel bare å hive seg på Wilwood sine greier, de har fått masse skryt i CF iallefall.

Jeg ville ikke giddet bry med skiver bak, du risikerer bare at de ruster alikevel :)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Twin turboen min blir godkjent med inntil 200hk på org xr4x4 bremser. 2l med tromler bak godkjennes opp til 180hk

 

hva er framgangs måten får å få papirer på dette her eller info? vrangtilsynet her nede vil ikke en gang hjelpe meg i hele tatt.. dem bare lo når jeg ringte.

i mitt tilfelle så gjelder dette her escort mk2 med capri 2,8i bremser og sierra 2L trommel bremser bak(hørt at det er samme som capri 2,8i bremser bak)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Cobra2

Capri 2,8 turbo hadde samme bremser som 2,8i

Ingen forskjellige stag.

Ble levert godkjent (i England) med 204 og 230hk (TurboTechnics utgavene), eller 188hk std. 2,8turbo (1981).

 

Arne K

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ang å bygge skivebemser bak istedet for trommel... bare demonter trommelen, lag ei lit slags skive som du fester der en gang trommelen sett. lag en brakett til calippern som du sveiser på og skrur i calippern på vanligvis.. kjenner mange som har gjort dette og fått det godkjent, og holder på med dette selv og...

Link to comment
Share on other sites

Sier de noe på at man har like store bremser bak som foran da? 285x21(tror jeg) mod 4-stemplede calippere fra wilwood?

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...