Jump to content

Nye Fiesta: 70 eller 90 HK?

Recommended Posts

Posted

Hei,

Lurer på en ny Fiesta. Foreløpig heller det mot 70HK TDCi 5-dørs Titanium med "det vanligste" ekstrautstyr...

En ford-forhandler fortalte meg imidlertid at de sterkt anbefalte 90HK kontra 68 HK (?) fordi 68HK var plaget med ubehagelig mye motorstøy. Nå ser jeg ingen 68HK alternativer - men jeg må anta at han mener 70HK. Dette var kommunikasjon for ganske nøyaktig 1 år siden, kan være det har kommet noen nye spesifikasjoner siden den tid på motorstørrelse.

Noen med 70HK Nye Fiesta som kan dele erfaringer angående motorstøy?

Og gjerne andre Nye Fiesta-erfaringer, selvsagt.

Posted

Hei

Har prøvd begge 2, og det er sant som du sier, det er vanvittig mye mer støy i 70hk enn 95hk, spesielt når den er kald. De hadde vel 68hk i fjor mener jeg..

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Posted

Økonomien tillater nok ikke en 90HK som nr 2-bil, dessverre.

Skal prøvekjøre 70HK'eren på tirsdag!

Guest freerida
Posted

som en bil nr 2 går det nok greit med 70 hk. Jeg har 90hk og skulle gjerne hatt 20 hester til :) Venter bare på at noen skal klare å remappe ecu'n, det blir gøy!

Posted

Prøvekjørt 70HK i to dager nå, helt OK som bil nr 2. Ja, det er litt støy, spesielt når bilen er kald. Men ikke verre enn jeg foventet.

Overraskende lite hjulstøy, men jeg prøvekjører jo nå på myke vinterdekk. Erfaringen fra Mondeoen er at hjulstøyen øker betraktelig når sommerdekkene kommer på, men den tid den sorg.

Vi går for en 70HK 1.4 Titanium 5-dørs, metallic black, som bil nr 2!

Posted

Prøvekjørt 70HK i to dager nå, helt OK som bil nr 2. Ja, det er litt støy, spesielt når bilen er kald. Men ikke verre enn jeg foventet.

Overraskende lite hjulstøy, men jeg prøvekjører jo nå på myke vinterdekk. Erfaringen fra Mondeoen er at hjulstøyen øker betraktelig når sommerdekkene kommer på, men den tid den sorg.

Vi går for en 70HK 1.4 Titanium 5-dørs, metallic black, som bil nr 2!

Kjekt å høre :) Lykke til med bilkjøp, en meget god bil du kjøper deg :)

Selvfølgelig er det litt mer støy enn i 90hk, men som du sier så er jo ikke dette så veldig avskrekkende heller. Kan nok godt si at jeg ville valgt 90hk, men selvfølgelig er det jo mye som spiller inn når det kommer til bilkjøp, spesielt hvor mye man ønsker å bruke på bil :)

Ang. hjulstøy og Mondeo, har du Continental dekk på den? Så sant det er snakk om nye typen Mondeo.

Med gode dekk er dette ikke et problem ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Nye Mondeo med Continental ja. Merkbar forskjell på sommer og vinterdekk. Kjøpte bilen i fjor vinter med vinterdekk, og fikk en liten aha-opplevelse når jeg satte på sommerdekk nå i vår. Må skru opp radioen og snakke litt høyere med sidemannen. Ikke så ille, men merkbart! Jeg ville egentlig trodd det skulle være mindre hjulstøy i en slik bil.

Nå er det mykt og stille igjen, har fått på vinterdekkene.

Så dermed er ligger dette litt i bakhodet angående Fiestaen også. Der forventer jeg litt mer hjulstøy enn på Mondeoen.