Jump to content

Mondeo trend 2001 Høyt bensinforbruk


balltusen

Recommended Posts

Hei på dere. :rolleyes: Jeg har nå oppdaget at min trend bruker mye bensin. 1.1 L på mila. :unsure: Bilen har bare gått 86000 km.

Syntes bilen har dårlig drag og bråker mye til jeg kommer opp i hastighet. :angry: :angry:

Må vel være en leser som ikke henger med??? eller noe annet? :(

Har prøvd samme type bil og den er "kjappere "

Hva kan dette være??? :angry2:

 

balltusen

Link to comment
Share on other sites

Ca samme bensinforbruk selv, kanskje litt under. Kjørte stavanger-drammen på akkurat en tank, det er da 485.2km på en 55L tank, da kom tanklyset på 150m før jeg kjørte inn på parkeringsplassen hjemme. Dette med rolig kjøring uten noen store sprell.

Har hatt den på 0.9L, men over en kortere periode.

 

Dette på en 2.0L 2001 stv. mondeo med automat, noe som drar opp forbruket litt.

Link to comment
Share on other sites

25% rabatt og oppe til 20:00 er lettere valg enn 0% rabatt og oppe til 16:30 ;)

 

Fylte tanken her om dagen, og da fylte jeg 50.3L, da hadde bensinlampa lyst ca 15km.

 

Hehe, ser den :) Men de motorene hater uorg. plugger, og som av og til kan føre til økt drivstoff-forbruk :blush:

 

Okay :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ser den :) Men de motorene hater uorg. plugger, og som av og til kan føre til økt drivstoff-forbruk :blush:

 

Okay :)

Bilen har faktisk aldri gått så mykt og pent som nå, men at det er pluggene sin skyld kan jeg ikke påstå. Er vel heller ny coil, nye lednigner og friske plugger sin skyld :)

Link to comment
Share on other sites

Bilen har faktisk aldri gått så mykt og pent som nå, men at det er pluggene sin skyld kan jeg ikke påstå. Er vel heller ny coil, nye lednigner og friske plugger sin skyld :)

 

Er nok det ja :) Men kjekt å høre det da :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

ja ja, godt jeg har garanti da. Da er det tilbake på verkstedet i gjen :wacko:

De har byttet coilen :wacko: . Vet de har rengjort egr-en. :mellow: Men om egr-en jobber riktig vet jeg ikke. bilen holder meg i gjen. og har begynt å små nykke. hum............... vet at det ikke er byttet plugger og kabler. :angry2:

Men hva med lamda? katalysator? mulig dette virker inn på andre måter. Hva mener dere??

hva tror dere det kan være? Kanskje dette er en problembil :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nå nykker ikkebilen min lengre! :smartass: bensinforbruket er betraktlig redusert! :smartass: og bilen er kjappere og jeg trenger ikke gi så mye gass for å oppnå hastighet.

Jeg kjørte bilen litt hardt tur retur svinesund og fylte tanken full før start og jeg fylte på et middel på tanken som jeg fikk fra verksmesteren. (har tenkt litt på kondens da jeg har hatt lite bensin på den hele tiden) Om det har vært kondens eller om det faktisk har vært noe fortetninger noen sted vet jeg ikke. Men nå er alt ok motormessig :rolleyes: aldri hadd så fin motor før jeg :smartass: :smartass: Og skulle problemet komme tilbake under halv tank,ja da må det være "sugerøret" i tanken som ikke holder tett.

Noen som vet om dette "sugerøre" er todelt ned i tanken? Mondeo trend 1,8 bensin 2001 mod

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nå går bilen smoooooooood! knall fin tenning nå ja! byttet plugger og tennings kabler. :rolleyes: Skulle ha vært gjort før jeg kjøpte den. Men det merkelige er , hvorfor kommer ikke slikt frem på diagnosen tro? er det forde bilen bare rusler på tomgang når de kjører en diagnosetest? :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...