Jump to content

2,8i ?


nuffe88

Recommended Posts

var akkurat ute i garasjen og sjekket på min som ser helt lik ut og på min står det 12E

 

 

Ja syns liksom det var litt merkelig slenger ut ett bilde til

154637_148931915156253_100001183366065_226410_7766978_n.jpg

 

tror denne motoren kommer fra ein scorpio men er redd det er ein 2,3 liter men kom de noen gang med injection?

Granada 84 mod 2,9i 24v

Audi A6 96 mod 2,5 tdi q

Link to comment
Share on other sites

Er nok bare en kode for årstall/måned da blokka ble støpt, husker ikke nøyaktig hvordan det funka akkurat på sparket, men så lenge det er en stor 'E' er det 2,8.

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei har denne 2,8 i motoren men så ser eg litt etter og så står det 23f på blokka er det ein 2,8?

 

23f og 12e sier ikke meg så mye, men den store E'en som står under forteller at det er en 2,8 blokk. 2,9 har F, 2,4 har C og 2,3/2,6 har A. Det står også 15 85 som betyr at blokken ble støpt uke 15 1985. Motorkoden står stemplet på venstre side foran på en liten flate som stikker ut mellom topp og blokk. Mener at 2,8 efi har kode PRY.

Link to comment
Share on other sites

23f og 12e sier ikke meg så mye, men den store E'en som står under forteller at det er en 2,8 blokk. 2,9 har F, 2,4 har C og 2,3/2,6 har A. Det står også 15 85 som betyr at blokken ble støpt uke 15 1985. Motorkoden står stemplet på venstre side foran på en liten flate som stikker ut mellom topp og blokk. Mener at 2,8 efi har kode PRY.

 

 

Takk for svaret;)

 

Ja har skrudd av insug og toppdeksler no i kveld og då såg eg ein liten flik det sto noe på framme på den eine siden av blokka;) (løp og tok et bilde)

65860_148975971818514_100001183366065_226589_7596571_n.jpg

 

 

Fant ikkje noen andre plasser det var skreve noe.

 

Men noen som har peiling på kor eg skal leite etter pakninger osv til denne motoren??

Edited by nuffe88

Granada 84 mod 2,9i 24v

Audi A6 96 mod 2,5 tdi q

Link to comment
Share on other sites

Takk for svaret;)

 

Ja har skrudd av insug og toppdeksler no i kveld og då såg eg ein liten flik det sto noe på framme på den eine siden av blokka;) (løp og tok et bilde)

Fant ikkje noen andre plasser det var skreve noe.

 

Men noen som har peiling på kor eg skal leite etter pakninger osv til denne motoren??

 

Du har tatt bilde av motornummeret. Motornummeret er siste del av chassisnummeret til bilen motoren kommer fra.

 

Motorkoden skal stå litt lenger fram, på samme flaten som topp pakningen ligger på. Det blir helt øverst i venstre hjørnet på bildet ditt. Det kan være at det er malt over eller litt rustet.

 

Pakninger:

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-taunus-cologne-v4-v6/tv1469.html

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-taunus-cologne-v4-v6/tv1480a.html

Edited by Cortiworth
Link to comment
Share on other sites

Du har tatt bilde av motornummeret. Motornummeret er siste del av chassisnummeret til bilen motoren kommer fra.

 

Motorkoden skal stå litt lenger fram, på samme flaten som topp pakningen ligger på. Det blir helt øverst i venstre hjørnet på bildet ditt. Det kan være at det er malt over eller litt rustet.

 

Pakninger:

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-taunus-cologne-v4-v6/tv1469.html

 

http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-taunus-cologne-v4-v6/tv1480a.html

 

Ja det høres jo ikkje så ulogisk ut :P

 

såg det var ein flate som du beskriver, men var umulig og se noe der....

 

 

 

Skulle foresten hatt tak i ledningsnett til motoren også hvis noen har liggende ? trenger ikkje og vøre noe strøkent bare kontakter er heile, da det skal datastyring på;)

Granada 84 mod 2,9i 24v

Audi A6 96 mod 2,5 tdi q

Link to comment
Share on other sites

var det ikke ledningsnett på den scorpioen motoren kom i fra trenger ledningsnett jeg også

 

 

Kjøpte motoren av ein som hadde tatt den ut av ein ombygd granada uten ledningsnett....

 

Skal ha motoren ned i ein granada selv...

Edited by nuffe88

Granada 84 mod 2,9i 24v

Audi A6 96 mod 2,5 tdi q

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...