Jump to content

Passer sideblinklys fra pre- og facelift om hverandre?

Recommended Posts

Posted

Ønsker å montere hvite sideblinklys på min -01 Mondeo, fra før har jeg gule. Noen som vet om jeg kan bruke blinklys fra facelift-modellen som kom i 2003? Hos Ford kunne de ikke svare meg.

Takker på forhånd for tips! :)

Posted

kan du ikke bare prøve?? :whistling:

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted

trudde du hadde liggenes. sorry. men sjekk opp om dele nr er det samma.

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Posted

De selger kvite blinklys til bilden din på bilextra for en mye rimeligere penge. 69,- per stykk tror jeg de koster.

Døm har flere farger også

Det dumme med de uorignale er at de kan være litt anderledes og ikke helt tette. Så anbefaler å få tak i orginalt.

Ser best ut og er tett.

― Jeremy Clarkson

Posted (edited)

Da satser jeg på å kjøpe meg et sett.

Ville jo vært merkelig om Ford plutselig begynte å kjøre en annen type blinklys etter to år.

Kjøper originalt.

Takk for hjelpen, alle sammen!

Edited by Kai78
Posted (edited)

Det dumme med de uorignale er at de kan være litt anderledes og ikke helt tette. Så anbefaler å få tak i orginalt.

Ser best ut og er tett.

Jeg har hatt fra bilextra på både mk1 mondeoen min og mk2 mondeoen jeg har nå og de har vært tette. Men ser selvfølgelig poenget.

Er begrenset hvor mye fuktighet som kan komme inn da. Er tross alt pæreholder skrudd fast i plasten med gummi tetting som så stikkes inn i ett lite hull i skjermen, hvor det normalt sett ikke er vann med mindre innerskjærmene fjernes.

Passformen til både mk1 og 2 er meget bra, men mk3 har jeg ikke prøvd. Min tidligere mk3 hadde klare glass orginalt

Edited by kimsa
Posted

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg fikk kjøpt hvite, originale sideblinklys i dag.

De passet som bare det! Takk for innspillene, alle sammen! :)