Jump to content

Bytte bærebru...


Guest Quadrat

Recommended Posts

Guest Quadrat

Pga slitte foringer, velger jeg å bytte hele bærebrua på bilen til samboeren min. Like greit når man først har det oppe,syns jeg. Det er en 1996 Mondeo 2.0 stv. Det er snakk om høyre side og manuell girkasse.

 

Sitter å leser litt Haynes-boka og der står det at man må ha av drivakselen for å få av brua? Er dette virkelig nødvendig?

 

Tips fra noen med erfaring mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Pga slitte foringer, velger jeg å bytte hele bærebrua på bilen til samboeren min. Like greit når man først har det oppe,syns jeg. Det er en 1996 Mondeo 2.0 stv. Det er snakk om høyre side og manuell girkasse.

 

Sitter å leser litt Haynes-boka og der står det at man må ha av drivakselen for å få av brua? Er dette virkelig nødvendig?

 

Tips fra noen med erfaring mottas med takk!

du behøver ikke og ta ut akslen.det er fort gjort og bytte den.det går ann og få kjøpt løse foringer som man presser ut/inn.

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

Trenger litt hjelp her! FORT!!!!

 

Den bolten som sitter i forbindelse med opphengskula til bærebrua, er den skrudd eller gjennomgående?

 

Får den f**n i meg ikke ut, uansett om jeg skrur eller banker. Har brukt både rustløser og varme, uten resultat så langt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

Ja og ja.

 

Bolten sitter jo i en kleminnfesting, og bolten vil ikke ut. Er et torx-spor i ene enden og mutter i andre enden. Skulle jo tro at den bare var å slå ut?! Det vil selvfølgelig bli rust der med tida og den vil sette seg.

 

Er hammer løsningen eller?

Link to comment
Share on other sites

Guest fåården

slå den ut.. slå på mutteren viss du ikke har en ny bolt tilgjengelig..

tok litt tid før jeg kobla med hvordan d så ut der se..

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

Fikk det til etterhvert. Fikk tilogmed inn den nye, men et rart fenomen har oppstått:

 

Bilen virker litt ustabil. Når jeg svinger raskt til siden(når jeg kjører), kommer rattet ut av posisjon(det står ikke rett som det skal). Har sagt til kjerringa at ho ikke får kjøre bilen sin, siden den virker utrygg!!

 

Syns liksom også den har blitt altfor kontant på styringa...

 

Noen som vet hva dette er?Usikker på om jeg har fått skrudd til foringene i brua skikkelig. Virker usannsynlig, men utelukker det ikke.Bilen skjelver IKKE på rattet.

 

Kan nevne hva jeg har hatt løs:

 

- Bærebrua

- Styrestag hs ved spindel

- Drivakselen løsnet fra kassa, så jeg hadde løs mansjetten og satt den på den plass igjen

- Mutter til drivaksel(denne er skrudd fast igjen HARDT)

- ABS-sensor(men denne har jo ikke noe med saken å gjøre

 

Noen tips hadde hjulpet veldig :)

Link to comment
Share on other sites

Guest fåården

er jo bare å rive å riste i de delene du har hatt løs d da.. så ser du fort hvor d ikke sitter.. kanskje få en som har litt peil til å se på d???

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

Skal begynne å se litt på det nå! Får håpe jeg finner ut av det...

 

Hvilke symptomer vil ei defekt styresnekke gi?

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

Det løste seg. Viste seg at jeg ikke hadde fått endeleddet langt nok opp i feste i spindelen. Tenk om det hadde løsna!! Hjelpe meg..$$$$

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

Det kan du si, men jeg fikk ikke den kula lenger opp uansett hvor mye jeg banka og slo. Måtte ta en meisel og splitte opp festet og da smatt den rett inn!

 

Man lærer så lenge man lever, sies det....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...