Jump to content

"LØST" GPS antenne Mondeo mk3 2004


Galaxis

Recommended Posts

Har funnet Part Number: 1508610 antennefot med gps innebygget, og 1380078 dette er selve antennen.

Har bestillt hos www.fordpartsuk.com da Ford her i landet ikke greide å finne ut hvilken antennefot jeg måtta ha.

Tenkte jeg skulle skrive det her om noen andre lurte på dette.

 

Galaxis.

 

 

Hei er det ikke noen Ford guruer her inne som kan finne ut delenummeret på GPS/radio antenne delen som står oppe på tak i front?

Har kommet fuktighet i min så den finner ikke satelitter lenger :(

Har skrudd den ut og er antagelig fukt som har tatt knekken på den, er slikt grått pulveraktig stoff (irr/korrosjon)) på delen der den skal tette mot taket.

Var på Ford men de var så usikre på hvilken det var jeg skulle ha, dyr var den også (2700,-)

Er en sånn Denso touch navi 7" skjerm som styrer klima, radio,cd,navigasjon.

 

Galaxis.

Edited by Galaxis

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har funnet Part Number: 1508610 antennefot med gps innebygget, og 1380078 dette er selve antennen.

Har bestillt hos www.fordpartsuk.com da Ford her i landet ikke greide å finne ut hvilken antennefot jeg måtta ha.

Tenkte jeg skulle skrive det her om noen andre lurte på dette.

 

Galaxis

 

Hei, har du motatt antennen din? hva kom den på hjem til deg? fått montert?

 

Har samme problemet, driver å krangler med ford om å få den på garantien, hvis ikke må jeg nok bestille en slik jeg og.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått antennebasen med GPS og selve antennepisken, den totale prisen fra www.fordpartsuk.com ble 874.56 NOK + at jeg måtte betale for postens tollbehandling 213 NOK.

Så den totale prisen for hele sulamitten ble 1087,56 NOK.

Må også si at jeg monterte dette på 10 minutter med litt hjelp av samboer :)

Alt fungerer fint nå, får lock på satelitter på navien og radioen er ok igjen.

 

Galaxis.

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Link to comment
Share on other sites

Hei, skulle bare fortelle at jeg var innom Ford i dag for å høre på pris på ny antennefot, prisen han ga meg var ca 700 kr, spurte han om han va sikker på at det var riktig pris han hadde funnet og det var han, han hentet frem delelisten til bilen ut i fra chassinr på bilen min. var jo litt annen pris enn du fikk hos Ford :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kom dere fram til at det var antenne somm måtte byttes? Mistet dere signal til satellitter? Har problemer med navien nå, posisjonen er helt feil. Pilen er oppi Telemark selv om jeg er i Kristiansand, må da justere inn posisjonen manuelt. Den holder seg riktig i noen dager men mister posisjonen igjen etter noen dager. Har gps signal.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat samme problemet på min,må stille inn posisjonen manuelt og så fungerer den litt før jeg plutselig er langt oppe i barentshavet.

På skjermen min er det bilde av satelitt med strek over, dette tror jeg betyr at den har mistet satelitt, mener å ha lest dette på ett engelsk forum.

IMAG0139.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei Mondeo ghia-x.

 

Ja det var en mere normal pris ja, mulig de ha gitt meg pris på en annen gps base med pisk da? De hadde aldri sett den store touch navien før så mulig de er unnskyldt :)

Men uansett så funker min navi perfekt igjen.

Hvordan jeg fant ut at min gps base var ødelagt var at jeg fikk en strek over satelittsymbolet (Saturn ligndende ikon)

Kjørte også diagnose med en spesiell kode på selve spilleren, og da kom det også opp at den ikke fikk lock på noen satelitter.

Tok sjansen og bestillte fra England, de fikk chassinummeret (VIN code) og da fikk de opp all info på min bil.

Fikk alt levert helt hjem, alternativt måtte jeg ha kjørt 14 mil for å hente den på min Ford butikk, men ikke sikkert det ble så mye billigere da hehe.

 

Galaxis.

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...