Jump to content

Ford Explorer sentrallåsfeil


Btborresen

Recommended Posts

Har en Ford Explorer 4.0 -98 modell. Den lar seg ikke låse ved bruk av fjernkontrollen. Bilen låser seg heller ikke automatisk når man starter å kjøre, noe den skal. Slik typisk amerikansk sikkerhet. Låse opp bilen med fjernkontrollen går bra. Noe sier meg det må være styringa til sentrallåsen som er defekt, men siden jeg kan låse den opp blir jeg litt i tvil. Skal bilen låse seg når man bruker nøkkelen i førerdøra? Det gjør den nemlig heller ikke. Er det noen kloke hoder der ute som har en teori?

Link to comment
Share on other sites

explorer skal låse når man bruker nøkkelen, faren min har hatt 2 stk,begge har hatt sentrallås med fjernkontroll men låste også alle dørene på nøkkelen

Mvh Morten

 

2005 focus 2.0 sport combi MS design

1995 mondeo 2.0 4x4 SOLGT

3 stk 1996 mondeo delebiler HUGD

1993 corolla 1,3 SPIKER! KJØPES PÅ COOP OBS ;)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke svaret på problemet ditt. Men hvordan er bilen ellers ? Har sett litt på disse.

 

Bilen er god å kjøre. Særlig langkjøring. Svært gode seter. Elektrisk justering på begge setene foran. Kjøpte bilen av en kollega fire dager før sommerferien, da motoren på min Peugeot 807 2005 modell gikk til hel....... Måtte kjøpe noe kjapt som kunne dra campingvogn på snaut to tonn. Da ble det tilfeldigvis Forden. God trekkbil altså. Forbruk over ca 500 mil med vogn kom på 1.52 liter på mila. Ikke gale det på en fire liters V6 bensin. Har i utgangspunkt drift på bakhjula, med automatisk innkobling av framhjulene ved behov. Kan også låses i 4 høy og 4 lav. Perfekt vinterbil. Det som er litt dumt er at det ikke er nakkestøtte i midten bak, samt at det kun er hoftebelte der.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjent feil dette her...... :angry:

 

Om symptomet er:

-får låst opp med fjernstyring, men ikke låst igjen

 

Mulig årsak:

-skjøting (orginal) av fire/fem ledninger under baksetet bak fører nære døren er korrodert bort grunnet produksjonsfeil

Skjøten har åpenbart vært satt inn med et korrosjonshemmende stoff som har spist opp lederene i ledningene, så om du åpner i skjøten drysser det oppsmuldret kobber ut.

 

http://www.explorerforum.com/forums/showthread.php?t=179629

 

Ganske langt ned i tråden er et stort bilde der "bluestream1" har reparert feilen (rosa ledning med gul stripe skjøtet sammen med ny ledning)

Gjorde det samme med min '98-modell i fjor, og siden har det virket perfekt.

 

Om derimot feilen er at knappene i dørene ikke virker, men fjernstyringen virker hadde jeg sett på knappene i dørene i steden :cool2:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fantastisk! Der sparte du meg for mange verkstedkroner. Skylder deg en øl:) Rimelig dårlig patent de har brukt for å skjøte kablene. Det rydde ut grønt støv da jeg åpna skjøten. Fikk samla kablene, loddet sammen og krympestrømpe over. Da funka det.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...