MacGyver Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Her er et svar jeg fikk hos mitt forsikringsselskap (som jeg er totalkunde hos).. ------------Subject : Ford Sierra Cosworth Hei! Fikk svar fra vår fagavdeling som sier dette:Slike ekstreme biler forsikrer vi kun for kunder over 28 år med lang og dokumenterbar positiv kjøreerfaring. Det vil bl.a. si at du bør ha minimum 70% bonus. Denne kunden har kun 30% bonus og har dermed ikke bygget noen poistiv kjøreerfaring med egen bil. Desverre kunne vi ikke hjelpe deg denne gangen.. Mvh xxxxxxxxxxxx IF forsikring ------------ Finnes det noe sted å forsikre, eller er det slik som de hevder?? Det må jo finnes folk under 28 som eier cosworther rundt om?... Bæsj! sykler til arbeid
Guest TA-Racing Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Her er et svar jeg fikk hos mitt forsikringsselskap (som jeg er totalkunde hos).. ------------Subject : Ford Sierra Cosworth Hei! Fikk svar fra vår fagavdeling som sier dette:Slike ekstreme biler forsikrer vi kun for kunder over 28 år med lang og dokumenterbar positiv kjøreerfaring. Det vil bl.a. si at du bør ha minimum 70% bonus. Denne kunden har kun 30% bonus og har dermed ikke bygget noen poistiv kjøreerfaring med egen bil. Desverre kunne vi ikke hjelpe deg denne gangen.. Mvh xxxxxxxxxxxx IF forsikring ------------ Finnes det noe sted å forsikre, eller er det slik som de hevder?? Det må jo finnes folk under 28 som eier cosworther rundt om?... Bæsj!<{POST_SNAPBACK}> Det har desverre blitt sånn på disse bilene at personer under 28år IKKE får forsikret disse bilene,da må du evt sette bilen og forsikringen på din far eller mor men da blir det ikke noe morro når det smeller.....og det gjør det! Får ikke forsikring i gjennom min far på 60år noen steder heller jeg. ;(
Guest Boondocks Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 Hvis du tror du kan få forsikring på en cosworth ved å sende en mail.. da må du nok tro om igjen.. Møt opp personlig! Eller send en eldre (far/mor/onkel/tante/søster/bror) og sett forsikering på dem (med bruker OVER 23), da får du forsikret bilen.. Skjer det noe, blir egenandelen bare høyere hvis du ikke er eldre enn 23 år. Bilen må self ha egen garsje, alarm og gjennfinnings system.. Det hjelper også og si at du har rattlås, girstanglås og branslukker (selv om du ikke lenger får rabatt for dette).. Lykke til! (husk at de ikke kan nekte deg forsikring.. men prisen blir jo deretter hvis de ikke vil ha deg).. Erfaringen er vel at Gjennsidige er billigst og lettes å få forsikret cosworth hos..
xr4x4_2.8 Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 hør hos gjensidige. dei er snill når d gjeld slikt.
clinton Posted April 5, 2005 Posted April 5, 2005 hør hos gjensidige. dei er snill når d gjeld slikt.<{POST_SNAPBACK}> Er ikke helt enig..svaret jeg fikk fra de når jeg skulle forsikre en rstvar at jeg måtte være over 30..samme sa de hos if og terra også.Vil tro det skal litt mere til for og forsikre en cosworth. 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
Guest Boondocks Posted April 6, 2005 Posted April 6, 2005 Det kan ha noe med deg å gjøre også da.. måten du la det fra på.. siden du fikk det svaret av alle tre.. evt at du har en skade på "nakken" .. det digger dem ikke veit jeg
Recommended Posts