Jump to content

Driver å bytter instrument


tonyku

Recommended Posts

Som sagt så bytter jeg instrumenteringa på dohcen.

Tenkte det var plugandplay men det var det jo ikke. Tankmåler til bunns og tempmåler til værs plus at turteller ikke fungerer.

 

Noen som har skjema med farger på ledningene? Fra dohc uten turteller til dohc med turteller?

 

Søkte litt i google men kom ingen vei egentlig.

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som problemet du får vist du bruker feil type instrument.

Er to typer tankmåler/instrumentpanel. På ene typen detter tankmåleren til bunns når du skrur av tenninga, på den andre blir nåla stående.

Må bruke instrument som samsvarer med tankmåleren du har.

http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mest sannsynlig, men det er fort gjort å sjekke da. Bare å kople på og sjekke om nåla detter ned eller ikke når du skrur av tenninga ;)

 

Bilen var jo tom for bensin :whistling:

Derfor sto nåla rett ned. Tempmåleren stiger fortsatt til værs. Mulig gåen temp sensor? La opp ny leding fra minus på coil men denne veit jeg jo ikke hvor skal på sticket til instrumentet.

Tips any1?

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Følg kretsene bak på printkortet, så finner du ut hvor alle ledningene skal gå :) Når jeg har ettermontert instrument med turteller i mk1 sierra har jeg måtte stokka om på de fleste ledningene. Turtellern skal ha jord, størm og signal fra coil. Da finner du nok ut av det :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...