Jump to content

Bil synker på turtall og stopper


Vegard115

Recommended Posts

Hallo, har et stort problem med min sierra. Etter den bli varm synker turtallet til 700rpm og mindre til den kveles. hva kan dette være? vakumslanger er skjekket! bilen starter ikke etter, har borret 2 hull på luftfilterboksen for og få spjellet opp. da starter motoren nokså fort men surt. Må heletiden holde jevn gass. dette er en sohc motor!

Edited by Vegard115
Link to comment
Share on other sites

Dersom det er en forgassermotor kan det vel være at choken ikke fungerer ordentlig og at den kveles når den blir varm. Ved å åpne choken litt på lunken motor og helt på var motor kan det jo hende at det bedres. Hvilken forgasser har du isåfall?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Det er nok mulig at den sensoren som skal styre spjeldet ikke er helt med. Jeg hadde tilsvarende problem med gasser på en Granada. Automatchoken ville ikke åpne når motoren ble varmere, så den ble veldig dau og stoppet. Jeg åpnet den helt opp og da gikk det greit. Det var om sommeren dette, så helt åpen choke var ikke noe problem. Kanskje du kan rigge deg til med en wire slik at du styrer choken manuelt, da kan du justere spjeldet slik at den fungerer greit uansett temperatur.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...