jenza Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Hei! Jeg har vært så heldig at jeg har arvet en Escort `98 mod stv av min kjære mor ! Det var vel ikke for ingenting at jeg fikk bilen gratis, da kanalene på begge sider er et eneste stort rusthull. Jeg har kjøpt inn nye kanaler til begge sider så nå starter bare jobben med å få skåret vekk dem gamle å sveiset på dem nye. Men jeg har noe spørsmål angående dette - det er første gang jeg skifter kanaler på en bil, så jeg lurer litt på fremgangsmåten for å gjøre dette med kapping og sveising osv... Har skjønt at det kanskje lønner seg å få bilen ganske høyt opp på siden slik at den blir letter å arbeide med, noen som mener noe annet? Hvordan burde jeg behandle dem nye kanalene etter de er montert slik at ikke disse også ruster bort første vinteren? Planen er å få bilen igjenom EU-godkjenninga som er i August! Takker for alle svar!
grcossie Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Er alltid en fordel å få bilen opp i arbeidshøyde, om du ikke har tilgang til løftebukk, så er det å bruke jekk og sikre med støttebukker. For fjerning, kan du borre ut punkt sveisene med punktbor, eller så kan du skjære og meisle de av. Ved montering, så borrer du sveise hull i den nye kanalen, med ca samme mellomrom, som den org (3-4cm) Spray på grunning, stryk på karroseri fugemasse på skjøtene. Spray gjerne bodyshuts eller hvordan det skrives, på kanalene og evt lakk tilslutt. Bor et hull i hver ende og spray hulroms masse inni kanalene evt ovatrol olje. Sett en gummi plugg i hullene. Da skulle den være oppe og gå. Lykke til
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now