Jump to content

Piffe opp Hiace?


Pusur_

Recommended Posts

Har tilslutt insett at Focusen blir for liten både inni og for lite vekt på kroken. Kan jo ikke dra noe mer enn en sardinboks med max 1400kg totalvekt på kula. Så i den forbinnelse blir det Hiace D4D, men får kjeft av kjerringa da hu mener den er stygg... :whistling: Men hadde hvertfall tenkt et senkesett og noen tøffe felger, bare for å gjøre "romskip faktoren" litt mer anonym. Men det skulle vise seg at det ikke var enkelt å finne senkesett, jeg vet at det er mulig å justere på torsjon foran og kappe bak, men jeg skal ha bilen full av små barn! Da vil jeg ha alt på stell ;)

 

Noen som vet hvor man kan kjøpe tuv senkesett til hiace? Er snakk om en 02 4wd

Link to comment
Share on other sites

du får ikke kjøpt senkesett til hiace. løsningen er kanskje å få åkrene fjærfabrikk i rygge lager fjærer på bestilling og med papirer som bt godtar. men jeg vet ikke hvordan du skal få dette godkjent tanke på at torsjon fjærer foran. du får prøve.

hvis du skulle likevell kappe fjærer bak. og du vil ha org. fjærer på lager til eu-kontroll osv. så ta kontakt.

 

når det gjelder felger og dekk til hiace. så blir ofte org. landcruiser(17" felger) felger brukt. men største problemet er å finne lavprofil dekk som er c-merket(pga. tillatt vekt). så hvis du skal ha alt lovlig, så møter du nok veggen.

 

du får kjøpt spoiler til bakluka hos toyota forhandler.

 

hvis du er flink til å spore opp deler. så i japan får du org.toyota blinklyslamper som er hvite. men du får ikke hjelp fra toyota forhandler på det. og det fins klarglass front lykter også til din type hiace. men vet ikke hvor dem selger dette.

Link to comment
Share on other sites

Har tilslutt insett at Focusen blir for liten både inni og for lite vekt på kroken. Kan jo ikke dra noe mer enn en sardinboks med max 1400kg totalvekt på kula. Så i den forbinnelse blir det Hiace D4D, men får kjeft av kjerringa da hu mener den er stygg... :whistling: Men hadde hvertfall tenkt et senkesett og noen tøffe felger, bare for å gjøre "romskip faktoren" litt mer anonym. Men det skulle vise seg at det ikke var enkelt å finne senkesett, jeg vet at det er mulig å justere på torsjon foran og kappe bak, men jeg skal ha bilen full av små barn! Da vil jeg ha alt på stell ;)

 

Noen som vet hvor man kan kjøpe tuv senkesett til hiace? Er snakk om en 02 4wd

 

Har du kjørt Hiace før? Har kjørt Hiace noen år, og det er som å sitte med motoren på fanget når du kjører! Altfor mye støy, pluss den går ELENDIG!

Kjøpte med Transporter 4motion istedet, og skal ihvertfall ALDRI kjøpe Hiace igjen! Komfort finnes overhodet ikke i den bilen. Fiikk så vondt i hodet på langturer (2 timer) at jeg måtte kvitte meg med den.

Ville heller anbefale å tenkte på Transporter. Der får du også mye styling ;)

 

Dårlig bilde av Hiacen her:

 

048.jpg

 

Og Transporteren:

 

DSCF0134.jpg

 

Stylet Hiace ;)

 

http://www.fabulous.co.jp/products/luxuryminivan/grandhiace/

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ja, har Hiace som firmabil, og kan ikke si meg enig med deg altså, men er nok noe helt annet med Transporter ja. Men jeg er helt i mot Audi-Vw, så det blir desverre uaktuelt. Men jeg synes da ikke de går elendig? 2,5 D4D nermer seg vel 150hk med chip? 144 elns?

Link to comment
Share on other sites

Ja, har Hiace som firmabil, og kan ikke si meg enig med deg altså, men er nok noe helt annet med Transporter ja. Men jeg er helt i mot Audi-Vw, så det blir desverre uaktuelt. Men jeg synes da ikke de går elendig? 2,5 D4D nermer seg vel 150hk med chip? 144 elns?

 

Med chip, kanskje. 118 originalt vel i største motor. Transporter har 131 og 174 i sin motorer (nye er 140 og 180). Kjørt Transporter før? Alle jeg kjenner som kjører Hiace sier å kjøre den type Hiace jeg hadde, er akkurat det samme som å kjøre facelift utgaven. Samme innvendige støyet. Føler du sitter i en sardinboks. Dørene er jo tynne som flattbrød..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Nei, tror faktisk ikke jeg har kjørt Transporter. Men vet du noe ang ettermontering av webasto på Hiace? Hvor får man kjøpt? Eller er Defa en bedre løsning?

 

webasto får du kjøpt igjennom en toyota forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Nei, tror faktisk ikke jeg har kjørt Transporter. Men vet du noe ang ettermontering av webasto på Hiace? Hvor får man kjøpt? Eller er Defa en bedre løsning?

 

Før du avviser Transporter, ville jeg anbefale deg å prøve en.. Ble ganske sjokkert over hvor stor forskjell det var :)

Alt kan jo ettermonteres ;) Vet at Transporteren har en webasto originalt som varmer opp vannet dersom det er veldig kaldt ute. Du får kjøpt en ekstra pakke til webastoen som inneholder kupêvarmer for cirka 8000 kr vet jeg, med tidsur og fjernkontroll :) Er vel webasto som er tingen å bruke tror jeg.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

webasto får du kjøpt igjennom en toyota forhandler.

 

Ja, regnet med det, men da er det sikkert dobbel pris i forhold til uorginalt. :mad2:

 

Tørr ikke prøve Transporter, da får jeg sikkert lyst på en :P Hva er tilatt hengervekt da?

Link to comment
Share on other sites

Den jeg skal hente drar 2t akkurat, og biltralla mi er 2t, lovlig... :whistling:

 

Edit: Er jo avhengi av 5 seter også, da er det vel Caravelle som er neste?

Edited by Pusur_
Link to comment
Share on other sites

Den jeg skal hente drar 2t akkurat, og biltralla mi er 2t, lovlig... :whistling:

 

Da jeg dro Sierra'en, dra jeg egentlig akkurat for tungt. Mye er egenvekten på hengeren din da?

 

Stemmer, da er Caravelle tingen, eller Mulitvan, som da er vesentlig dyrere ;)

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ja, regnet med det, men da er det sikkert dobbel pris i forhold til uorginalt. :mad2:

 

Tørr ikke prøve Transporter, da får jeg sikkert lyst på en :P Hva er tilatt hengervekt da?

 

webasto er et fritt ståene merke. syns du skal ta et par telefoner rundt å sjekke pris.

 

transporter er fin å kjøre osv. men hiace går og går. krever nærmest kun service. vag produkter er ikke kjent for det. (har jobba på begge merkene).

så på meg blir det hiace som trekkbil.

Link to comment
Share on other sites

Det er den 2,5 D4D, 102 ville flodhester! Første som skal inn er nok en chip og en IC ^_^ Også en turbotrykksmåler, sånn at jeg har noe å justere oppimot :lol:

 

Hehe.. Ja da snakker vi! Hadde 90 hester jeg. Klare 40 km/t opp Bømlafjord tunellen, og når jeg nådde toppen var motoren på rødmerket.. hehe.. Transporteren chipper du fra 131 til nærmere 180. 174 hesteren får du cirka 220.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ja, er vel litt mer power i Transporter ja. En kompis av meg har kjørt snart 2 år på 1,8 Bar i trykk på sin Hilux 2LT. Å den går like pent og er like lettstartet ennå! Det er utrolig spør du meg! :blink: Men jeg skal nok holde meg under en bar, hvertfall den første tiden :P Heter ikke motorene i Hiace 2KD ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, er vel litt mer power i Transporter ja. En kompis av meg har kjørt snart 2 år på 1,8 Bar i trykk på sin Hilux 2LT. Å den går like pent og er like lettstartet ennå! Det er utrolig spør du meg! :blink: Men jeg skal nok holde meg under en bar, hvertfall den første tiden :P Heter ikke motorene i Hiace 2KD ?

 

En jeg kjenner satte en original Hiace motor i Hiluxen sin. Den røk.. Utrolig nok! Motorene heter vel D4D såvidt jeg vet til Hiace.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...