Jump to content

Driv aksler


KennethJohnsen

Recommended Posts

Har skrudd fra hverandre bakstillinga på min 4x4 cosworth sierra å gjør den klar for sandblåsing å pulverlakkering.

D jeg da luerer på er hvordan man går fram for å separere akselen fra kule lageret?

 

270620111096.jpg

 

Noen jeg har prata med mente att man aldri vile få d sammen igjen, men har jo sett flere her inne som har plukket det fra hverandre, eloksert eller pulverlakke det, for så å sette d sammen igjen.

Er dette vanskelig å få til eller er d så enkelt som å bare ta ut låse splinten så følger resten etter, også er d bare å gjøre d i revers når d skal sammen igjen?

Eller er dett mye mer komplisert enn d virker som?

 

Tips å triks tas godt i mot :)

Link to comment
Share on other sites

Er litt køddent første gangen, men det går absolutt an å ta de fra hverandre og montere sammen igjen :)

 

Du løsner segeringen slik at leddet kommer av akslingen, da sitter du igjen med selve leddet, kulene, kuleholder og innerring med splines til akslingen.

 

Deretter må du få kulene ut fra kuleholder. Den operasjonen med å få ut og inn kulene samtidig som at kuleholder og innerring skal sitte riktig i leddet sammen med kulene er litt køddent..

Men med en grei dose tolmodighet og god smørning går det fint :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...