Jump to content

Nivåregulering på Explorer


Btborresen

Recommended Posts

Har en 98 Explorer som jeg nå i sommer drar campingvogn med. Etter ca 10 minutt kommer varsellyset på om at nivåreguleringen ikke fungerer. Da er bakparten senka ned, med det resultat at fronten på vogna blir veldig lav. Fikk ødelagt strømkabelen pga dette. Ble helt slipt av. Hvis bilen stoppes, og får stå en stund, heiser den seg opp igjen. Kjører m en boggyvogn, så det er ikke så mye å hente på å flytte last bak. Har minimalt m last fremme. Er kanskje 100-120 kg på kula.verksted har sjekka, og ikke funnet noen utvendig lekasje. De lasta på 160 kg, og bilen startet pumpinga. Alt ser ut til å fungere. De tror kanskje det kan være lekasje inne i demperne. Bilen er kjørt 156000. Noen som har en teori om hva dette kan være?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

 

Litt forvirrende at kompressoren går, for vanligvis er symptomet at kompressoren ikke vil mer. Har nettopp brukt mye tid på feilsøking av et lignende problem(gult varsellys om feil på Automatic Ride Control kommer på etter 5-8 min kjøring, bilen kjennes "stumpete" ved ujevnheter i veien) Fikk hjelp av verkstedet som foreslo en ny kompressor (10-12.000) + arbeid....

 

Feilen viste seg å ligge i kontakt 87 på releet i "Auxilary relay box" som er en svart avlang plastboks, ca 5x12 cm som sitter festet på luftfilterboksen (rett under luftslangen mellom filteret og manifolden) En kabel var irret av, så en ny flatstift til kr 0,50 var det som skulle til for å få reparert feilen på min '98 Explorer 4,0.

 

Om du vil ha mer info kan du maile meg privat på "fcn AT alsing DOT no" så kan jeg kanskje forklare nærmere.

 

Ride safe!

EA

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...