Jump to content

bremse lys problemer!


ahs1989

Recommended Posts

hallo folkens. har et nytt problem med min ford focus.

 

jeg skiftet mine bakre hovedlykter for en god stund siden ( styling) eneste jeg skiftet var lykten. gjor ikke noe med kontaktene eller skiftet noe på de.

nå fortiden. er disse lysene veldig kraftig. altså bremselyset lyser når jeg ikke bremser. har sett dette med vanlige kjøre lys og da va det helt bra.

jeg har prøvd og skifte pærer. men er ikke noe forskjell. jeg prøvde også i går. men da forsvant det ene lyset. og andre lyset var på. med kraftig lys.

blinklysene er helt ok. det som er da. er at de som en kjører bak meg. ser ikke at jeg bremser. eller de tror jeg sitter og bremser hele tiden. har ikke vært noe krasj eller noe sånt. kun skiftet lyktene bak. håper på svar. og håper det blir bil treff snart :) skal møte opp.

kjører en ford focus 2002.

Link to comment
Share on other sites

Hei å velkommen til forumet. Det virker som du har problemer med bryteren som sitter montert rett bak bremsepedal. Det er en hårfin justering på denne, slik at en minste berøring av pedalen blir registrert. Sjekk om denne bryteren er konstant ute. Du kan også sjekke jordingspunktet, at du har god negativ forbindelse. Som regel så hadde alle lysa blinka diskotek hvis dette er problemet.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

er sånn at vis jeg vrir litt på pæren. så kommer lyset på. vrir jeg litt til. går det av. men pæren er på det kraftigste. blir vertfall blændet :P

klarte og få den ene siden bra. også køddet det seg ijen. men dette du sa har jeg ikke sjekket. så kan sjekke det :) takk for så fort svar. :)

 

pæreholderene er fast med resten av ledningene. lykten va bare selve lykten. med 2 hull. så har nok ikke skiftet noe på disse.

Link to comment
Share on other sites

vel dette med pørene har jeg prøvd forkjellig. lyset kommer men det er sterkt. sjekket og denne delen med pedalen i går. ser utsom den er ute hele tiden ja. men når jeg presset den innover. skjedde det ikke noe. kansje den som er gåen ? eller disse pøre holderene bak er snart ute ?

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så skal bremselyset aktivere seg når denne kontakten går ut. Det kan hørest ut som om det er dette som er feilen. Trur jeg ville ha målt med voltmeter i kontaktene til lampene bak, for å finne hvor det er strøm. Litt lettere en å feilsøke med pærer.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

hørte med ford da og de kunne feilsøke bilen. men det ble litt dyrt. pluss eventuele deler. så vis det er bare dette så er jo det greit. får håpe dette er problemet da :P så det kan bli fikset. takk for alle svar. jeg følger med dere på facebook siden ;)og ser om det sjer noe frammover.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...