Jump to content

Komfortblink problemer Ford Galaxy 2008


Baronen

Recommended Posts

Hei,

 

Har en 2008 modell hvor jeg opplever at blinklys under kjøring plutselig begynner å blinker til høyre uten at jeg engang har kikket på hendelen :-) Kan hende 2 åringen har vært litt hard med denne hendelen når han har utforsket bilen (ved parkering)... Det som er litt merkelig er at komfortblink ofte slår seg på hvis jeg justerer følsomhet for regnsensor (hjul) under kjøring... Er det noe elektronisk feil her, jordingsfeil ?

 

Lurer på om noen andre har tilsvarende erfaringer. Har bestilt time til Ford, men det er ikke før medio august de har tid til å se på dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fikk du ordnet dette?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hei, beklager sent svar på denne :-)

 

Har fått diagnose på at det er blinklyshendel som forårsaker de feilene som jeg opplever. Problemet inntreffer på veldig varme sommerdager og da ble det antydet at det er noe plastikkgreier i bryteren som da utvider seg og som skaper disse problemene... Jeg har ikke skiftet bryteren ennå.

 

Ser det er flere som har samme problem og antar at hvis bilen er kjøpt i Norge og den er under 5 år så bør merkeversted skifte for egen regning (?). Jeg har importbil så akkurat der sliter jeg vel litt :-o

 

Hilsen Rune.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det er da enda godt det da :) Komfortblink har blitt et must for at jeg skal gidde å bruke blinklys i noen tilfeller :P

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...