Jump to content

el problemer 2.0 dohc


sirevildead

Recommended Posts

hei, sierraen min har stått i tre uker mens jeg var på ferie, kom hjem å skulle starte, vride på nøkkelen, tenning og lys gikk på som normalt, så når starteren skulle slå inn ble alt svart, prøvde igjen, alt svart nå.

 

så hev jeg på startkabler, og da startet den, slo på blinklys så hoppet turtelleren, lyset i taket blinket osv, kjørte av gårde, gikk som normalt til jeg slopå fjernlys, da stoppet den.

 

er jo en el feil regner jeg med, men noen som har noen forslag til hva det kan være?

 

er det noen el feil som er vanlige på sierra 92 dohc?

 

noen som vet hvordan man finner el feil forresten?

 

håper noen kan hjelpe:)

Link to comment
Share on other sites

Dårligt batteri?

har du kunn brukt startkabler?

 

kjørte du langt før du satte på fjærnlysa?

 

er jo ikke mye strøm på det batteriet når du har bare brukt startkabler...

 

innsprøytningen trenger litt strøm for at bilen skal gang, får jo ikke bensin xD

 

å om batteriet er dødt blir det ikke bedre :wacko:

 

 

ops.. svarte vist deg adsome.. xD var sirvildead e sku svar :blush:

Edited by pedersen91

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

Vil tro utfra symptomene du beskriver at du har et jordings problem. Prøv følgende:

 

  • Start bilen om nødvendig med start kabler
  • Bruk ene startkabelen å lag en forbindelse mellom minus på batteriet til et godt jordings punkt på motoren (på Granada så vet jeg at bøyla ved dynamoen er glimrende til slikt)
  • Prøv blinklys osv som du skrev om over, er det noen endring mht. feks at turtelleren hopper når du setter på blinklysa... eller stopper fortsatt bilen om du setter på langlys? Hvis ikke noe slikt oppstår så har du funnet kilden på problemet ditt. Nå er det bare å få laget en ny god jordkabel å fese den permanent mellom batteri og motor.

 

Om problemet fortsatt er der kan du gjøre samme feilsøking, bare at du forbinder minus på batteri med karosseriet, bruk fortsatt en startkabel som midlertidig løsning.

 

Jeg skal likevel ikke utelukke batteriet som andre nevner, men litt feilsøking koster kun litt tid, å det er jo fortærende om man kjøper et nytt batteri hvis problemet er en kabel.

 

Guud løkk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

det var batteriet virker det som, men har aldri opplevd denne feilen på et batt før, batt måler fullt, men så fort man bruker det det ramler det rett på null? hmmm:)

og har heller ikke opplevd at et batt ryker på sommeren?

 

men noen som vet hva som er minimum og maksimum en dynamo skal lade?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...