Jump to content

Transit Connect kupelys


Sierra-Ole

Recommended Posts

Det har seg slik at far til svigers har problemer med Transit Connecten sin. Kupelyset lyser ikke når du åpner dørene, ingen av sidene. Men manuelt kan du slå på lyset. Det er kun den "åpen-dør-funskjonen" som er defekt. Har kun sett over smått som kontakter og pærer, sikkringer var det ikke i kretsen. Hadde ikke med utstyr til å gå i dybden med. Så før jeg eventuelt gjør det, er dette en kjennt feil?

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det har seg slik at far til svigers har problemer med Transit Connecten sin. Kupelyset lyser ikke når du åpner dørene, ingen av sidene. Men manuelt kan du slå på lyset. Det er kun den "åpen-dør-funskjonen" som er defekt. Har kun sett over smått som kontakter og pærer, sikkringer var det ikke i kretsen. Hadde ikke med utstyr til å gå i dybden med. Så før jeg eventuelt gjør det, er dette en kjennt feil?

Jeg har akkurat det samme problemet; kupelyset virker ikke når dører åpnes, ei heller bak i bilen. Lyset bak i bilen virker ellers sammen med kupelyset når dette settes på manuelt.

Håper du finner ut av dette. Er ukjent med hvor sensor som registrerer døråpning befinner seg - rart at den ikke registrerer noen dører...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat det samme problemet; kupelyset virker ikke når dører åpnes, ei heller bak i bilen. Lyset bak i bilen virker ellers sammen med kupelyset når dette settes på manuelt.

Håper du finner ut av dette. Er ukjent med hvor sensor som registrerer døråpning befinner seg - rart at den ikke registrerer noen dører...

Svigers var inne til Ford med den i Haugesund, da det gjekk under garantien. De holdt på med bilen i flere timer, men fant ikke ut hvor feilen ligger. Skal informere deg når jeg får vite noe mer ;)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Svigers var inne til Ford med den i Haugesund, da det gjekk under garantien. De holdt på med bilen i flere timer, men fant ikke ut hvor feilen ligger. Skal informere deg når jeg får vite noe mer ;)

Ser virkelig fram til fortsettelsen :) Takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Koble av kontakten til instrumentet i noen minutter.

Hvilken kontakt menes? Skal lampa ut, og koble fra ledningene noen minutter - eller er det snakk om en annen kontakt? Om så er tilfelle, tar jeg mer enn gjerne imot beskrivelse på hvor og hvordan :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ta ut instrumentgruppa, altså hele klompen med speedometer. Ta av kontaktene bak på denne i noen minutter.

 

Jeg har samme problemet. Er det noen som har prøvd dette og kan bekrefte at det retter feilen?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei,

Søkte og fant denne tråden.

Har samme problem, og blir glad om noen kan bekrefte om det holder å bryte strømmen fra batteri i en periode, eller om instrument/speedometer må ut... Må mest sansynlig på Ford hvis batteriet avkobles, da det ikke står nedskrevet kode til spilleren i håndboka :)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ta ut instrumentgruppa, altså hele klompen med speedometer. Ta av kontaktene bak på denne i noen minutter.

Eller ta sikringa til instrumentgruppa i noen sekunder. Denne ligger i sekundærsikringsboksen i motorrommet, rett foran dashbordet på førersiden. Liten 10 amp, speedometersymbol i lokket på boksen. Løste problemet på 3 minutter for meg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...