balltusen Posted September 9, 2011 Posted September 9, 2011 Hei i gjen. Har et problem som jeg syntes er meget merkelig og iriterende Tenk deg at du sitter i kø i ca 30 kmt. noe slakk nedover bakke. Så kjenner jeg at bremsene liksom lugger på hver eneste runde hjulet ruller når jeg bremser forsiktig? Da bremser jeg forsiktig. Kjører jeg i eks 50 og oppover og bremser kraftigere merker jeg ingen ting.Vibererer heller ikke i rattet.Ford har testet bilen på bremsetesteren og alt er ok. Ikke skeive skiver.Er helt sikker på at dette kommer foran. Dekkene mine er i fra 2008. Kan et dekk bli u-runt på så få år?Eller kan det være noe annet tro?? Var ikke slik da jeg kjøpte bilen Tenkte på abs og slikt men kan heller ikke skjønne dette da d ikke dukker opp noen feilmeldinger hos ford.Noen som har forslag om hva det kan være? Meget slitsomt og iriterende...........
RsMuffe Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 jekk opp bilen og snurr på hjulet og se. ikke uvanlig med høyde kast på dekk, selvom dem er ny eller gamle. se også på felg/felgkanter.
Kverna Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Tester bremsetesteren skeivhet i skiver da ?Har også en type pulsering/lugger i lav fart ved gjevn brems Min fotoblogg
RsMuffe Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Tester bremsetesteren skeivhet i skiver da ? man ser at pilene pulserer under testen, hvis skivene er skjeve. Men ikke lett å se(eller umulig å se) når det er veldig lite skjevet i skivene.
balltusen Posted September 10, 2011 Author Posted September 10, 2011 hei. Vet bare at verksmesteren hos ford utførte dette selv. og alt ok. Det var i samme forbindelse med 100.000 servicen.Kan jo være den ene felgen min kanskje? skal sjekke opp i morgen jeg. Har også tenkt på om det kan være noe olje på bremseskiva? Eller vil den oppføre seg anderledes da?? Skulle dette være i orden skjønner jeg ingen ting.....
Recommended Posts