Jump to content

Bytte kanaler og hjulbuer på Scorpio.


Scorpio24

Recommended Posts

Det er nok mange av dere som har sveiset endel rust på de gamle fordene deres, så derfor kommer jeg hit for å søke råd.

Jeg har en 1991 Scorpio med BOA-motor. Dessverre tok to vintere i Oslos saltlake knekken på hjulbuer og kanaler.

Det jeg lurer på er: Hvor lang tid bruker man på å bytte disse delene, hva koster delene, og er det noe spesielt jeg må tenke på før jeg setter igang?

(Jeg har sveiset på amerikanske biler fra 50-tallet før, men der er nok platetykkelsen dobbel i forhold til det tyske stålet.)

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

ca 1 dag på ver side avhengig av kor dårlig inner deler er. husk at det er innerdeler som er hoved berende og det utenpå er egentli mer pynt... ha sett mange som bare bytter ytterdeler og da blir biler i mine øyne ødlagt da store deler av stivhet og stabilitet i karross borte og bil blir mye dårligere... få tak i skikkelig sveisegrunning. vis du har punktsveiser tilgjegli så hjelper dette mye på tid og resultat. veng har vel delene så se etter pris der. men uorg stål er ofte litt dårligere enn org men tviler på ford leverer dette mer.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...