Jump to content

relle som klikker avhengi av gass;o


fostad

Recommended Posts

fyrte opp bilen i tidlig idag og skulle på jobb, gassa og sku rygge så hørte jeg det tikka fælt fra hanskerom området.

tikker nesten konstant når jeg har bevegelse på gassen, kjente hvilket relle det tikka i og det var et gult 40A relle..

noen som har vert borti slikt?

 

nappa ut rellet og bilen starta og var ikke noe problem slikt,

men jeg lurer uansett på hva som er galt..

 

nummer som står på relle

 

78EG 11406 CA

 

V23134-K6-X40

 

 

 

 

Fostad

Edited by fostad

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Nei... Men de gule releene der er enkle 4 pins releer. Det sitter like for ecu og bensinpumpe, men det er tydligvis ikke ett av dem.

Kan det være kjølevifte releet? Kan jo prøve å sette det i å se/høre om det faktisk skjer noe no sted.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

ingen som kjenner til ledningsnett biten her?

vi fant vell ut at det var bensinpompe rele vell?

Og bilen funka fremdeles uten dette tilkoblet! alt tyder jo på at det har vær inkompetent folk og fikla med bilen tidligere..

Du får nokk ikke full oversikrt over hva som er på stell/mangler før du har plukka ned bilen. bak dashbordet er det stortsett et svært ***** råtte reir av røde,gule og svarte kabler.

 

Klikkinga i rele, vill jeg tro er at det er et brud på en kabel, slik at det bli liggende og slå inn/ut hele tiden.

Legg relet i hanske rommet til du får begynt og plukka ned bilen for vinteren..

Link to comment
Share on other sites

det va bensin pump rele ja, men snodi at det ska tikke kunn når æ har bevegelse på gassen :S står den iro på tomgang e d itj en lyd! men e æ borti gassen klikke d som ****;P

hate at ting e sånn når æ ikke veit ka som e grunn t d!;P

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Ja. Det er garantert noe veldig feil med hele opplegget, og du finner garantert årsaken når du finner grunnen til at bilen kan gå uten bensinpumperelè. Er en sammenheng der vett.

ja.. men hva er det som har innvirkning på bensin pumpe releet som har med gassen og gjøre, eneste som forandrer seg ved gass berøring er vell tps? målte tps ved hjernen og der var det 0,6v ved stengt spjel, og 5,6 ved full gass.. så da funker vell den?

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Ja. Skal vel egentlig være 0-5V men enten er multimeteret litt ukalibrert/unøyaktig eller er tps litt feil justert. Men det er vel ikke veldig unormalt med noen av de to.

Bensinpumpe releet har ingenting med gassen å gjøre så sett. Releet blir jordet av ecu og får +12v av ecu releet som også er gult å sitter rett sidenav.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja. Skal vel egentlig være 0-5V men enten er multimeteret litt ukalibrert/unøyaktig eller er tps litt feil justert. Men det er vel ikke veldig unormalt med noen av de to.

Bensinpumpe releet har ingenting med gassen å gjøre så sett. Releet blir jordet av ecu og får +12v av ecu releet som også er gult å sitter rett sidenav.

 

Amal ventil får strøm fra samme ledning som bensinpumpa på 4x4, du har ikke no ekstra oppkoblinger der da?

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

Amal får strøm fra hovedstrømskretsen til bensinpumpa ja. Men releet som slår (om det nå er bensinpumpereleet) har +12V fra ecu hovedstrøm og jord fra pin 28 på ecu. Er sikkert ikke noe annet enn at det er koblet alldeles feil, og/eller ledningen fra jord på releet er fått isolasjonssvikt på en skarp kant ell no. Mer gass=mer vibrasjon=bedre kontakt=releet begynner å ojje.

Bare å legge det releet på ett lurt sted frem til at du tar en full gjennom gang på det, noe som absolutt bør gjøres etter hva hår ball skreiv.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Amal får strøm fra hovedstrømskretsen til bensinpumpa ja. Men releet som slår (om det nå er bensinpumpereleet) har +12V fra ecu hovedstrøm og jord fra pin 28 på ecu. Er sikkert ikke noe annet enn at det er koblet alldeles feil, og/eller ledningen fra jord på releet er fått isolasjonssvikt på en skarp kant ell no. Mer gass=mer vibrasjon=bedre kontakt=releet begynner å ojje.

Bare å legge det releet på ett lurt sted frem til at du tar en full gjennom gang på det, noe som absolutt bør gjøres etter hva hår ball skreiv.

 

pin 28 på ecu går til bensinpumpe rele`et, så hvis den går uten dette, så får nødvendigvis bensinpumpa strøm andre steder fra?

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...